aljorda Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Hei. Har ein 94 mod med m51d25 som eg sliter med dårleg drag i. Har kobla opp med turbotrykk målar, som viser 0 bar fram til nermare 3000rpm og når ikkje 0,9 før nermare 4500 rpm. Har bytta dieselfilter, luftfilter og luft temp sensor i innsug utan forbedring. Bilen kaklar muligens litt mykje. Kjem litt svartrøyk over 3000rpm. Turbo virkar fin utan eg er ekspert på området. Bilen er meir eller mindre ubrukeleg på fjelloverganger, må halde 3 gir på høgt turtall for framdrift. Skulle tatt diagnose, men har ikkje komt so langt endå, so lure på om nokon har nokre tips til kva som kan sjekkast.? Er og litt vibrasjonar på tomgang som gjer seg med bitte litt gass. Kan det vere pumpa som er feil stilt? Skal ikkje ha vore tukla med so vidt eg veit. På førehand takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aljorda Skrevet Januar 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2014 Bilde av tomgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aljorda Skrevet Januar 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2014 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hzh Skrevet Januar 31, 2014 Share Skrevet Januar 31, 2014 feil pumpe innstilling vil nå jeg tru. regner med dette er manuell ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aljorda Skrevet Januar 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2014 Det er manuell ja. Det går vell greit og prøve og vri pumpa litt og prøve ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hzh Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 flytte på lokke kanskje, evt så er den en tann feil... så du må stille opp registre igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aljorda Skrevet Februar 1, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2014 Litt skeptisk til og flytte på lokket, kjem aldri til og få det riktig igjenn. Blir vell og prøve seg fram litt. Bilen fungerar jo til ei viss grad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hzh Skrevet Februar 1, 2014 Share Skrevet Februar 1, 2014 skal egentlig brukes kalibrerings verktøy til d. har selv gjort de uten, å gikk. men skal ikke flyttes mer en noen mm om gangen.. men har ikke særlig stor tru på at d er det som er problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aljorda Skrevet Februar 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2014 Nei eg lyt vell då den på ein diagnose. Takk for svar Bilen går ikkje over 3000rpm i 4.gir Går ikkje so mykje over i 3. Heller. Går fint over i 1 og 2. Noko form for nødmodus? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aljorda Skrevet Februar 2, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 2, 2014 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aune98 Skrevet Januar 12, 2017 Share Skrevet Januar 12, 2017 Har gått i nødmodus om du har ei varsellampe i dashbordet som viser ei dyse i gul bakgrunn. Da hadde jeg dårlig kontakt på dyse 4, den med ledning. Gikk bedre da jeg fiksa det ihvertfall:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå