Gå til innhold

problemer med feilkoder bmw e34 520


m`power
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte nylig en bmw e34 520 m50b20.

Da jeg kjøpte den fjusket den og gikk ikke over 3000omdr, forrige eier sa at bensinfilteret var tett og at det var mye dritt i tanken som forårsaket dette.

Første jeg gjorde da jeg fikk bilen hjem til meg selv var å bytte bensinfilter, men den ble ikke noe bedre. så bytta jeg tanken og da ble den nesten helt grei. Men den fusker litt når den drar tungt, fikk tatt diagnose på den og da fikk jeg opp 2 feilkoder.

 

51 Fuel tank evaportion ventilat

31 Ignition, cylinder 6

 

har prøvd og bytte coil og rense pluggen, men feilkoden er der fremdeles.

Noen som har tips til hva det kan være?

Kan det være pluggen som er defekt? var jo gnist i den når jeg prøvde den!

 

håper noen har svar på dette O:) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok regne med at bensinfilteret er tett igjen hvis du startet opp med gammle tanken på hvis den var full i drit.

Utifra feilkodene: når du byttet tanken så du om det var en ventil på den? Ser jo ut som om den kan være tett isåfall.

Og den hin koden: prøv å bytte både plugg og coil med en av de andre og se om d gir seg då.

Beklager rotete skrevet!

Sent from my T18+ using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok regne med at bensinfilteret er tett igjen hvis du startet opp med gammle tanken på hvis den var full i drit.

Utifra feilkodene: når du byttet tanken så du om det var en ventil på den? Ser jo ut som om den kan være tett isåfall.

Og den hin koden: prøv å bytte både plugg og coil med en av de andre og se om d gir seg då.

Beklager rotete skrevet!

Sent from my T18+ using Tapatalk

 

Nei bensinfilteret er ikke tett, bytta det igjen etter jeg monterte ny tanken :) 

skal sjekke om det er noe ventil på den.

ang feilkoden med sylinder 6 så tror jeg pluggen har overslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er EVAP ventilen din som er første feilkode. Det kan være sikring, relee eller at den ikke er koblet til. EVAP ventilen er den som tar inn bensindamp og samler det opp i en beholder. Den åpner seg når du øker gasspådrag hjelper til med bensintilførsel. Ignition, cyl 6 kan være coil, eller så har du jo jordingspunkter langs med coilene som skal hukes på. Det er jo noen flate, flettede ledninger som må være på riktig jordingspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er EVAP ventilen din som er første feilkode. Det kan være sikring, relee eller at den ikke er koblet til. EVAP ventilen er den som tar inn bensindamp og samler det opp i en beholder. Den åpner seg når du øker gasspådrag hjelper til med bensintilførsel. Ignition, cyl 6 kan være coil, eller så har du jo jordingspunkter langs med coilene som skal hukes på. Det er jo noen flate, flettede ledninger som må være på riktig jordingspunkt.

 

Den EVAP feilkoden kom etter jeg bytta drivstofftank på bilen. så kan ha en sammenheng der ja, skal se på det i helga som kommer :)

har prøvd å skifte coil, men uten hell. Skal prøve å skifte plugger og sjekke jordingspunktene :)

Får håpe det blir bra etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...