diesel-power82 Skrevet Februar 3, 2014 Skrevet Februar 3, 2014 Har dempntert armaturen på førersiden av tanken,ser da at det går to slanger over til høyresiden av tanken. Er vel disse som suger luft fikk jeg tips om. Men tar gjerne imot tips om hvordan jeg skal gå videre herfra,napper jeg av slangene på høyresiden av tankarmaturen så ser jeg ikke hvor de to slangene skal inn på igjen..Noen som har gjort dette før?
diesel-power82 Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Skrevet Februar 3, 2014 står nå med slange tingen som er merka rundt rødt,slangene som er merka blått går over til høre side av tanken. Dette er type hard-plast slanger virker det som,dårlig bøyelighet og vanskelig å jobbe med inni der...Kan vel erstatte disse slangene med ordinære drivstoffslanger? Trur ikke det der er å få kjøpt løst virker det som.
diesel-power82 Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Skrevet Februar 3, 2014 ser tank-pumpa sitter på høyresiden av tanken,men hvordan får jeg ut den pumpa? går dieselen til motorren fra venstresiden av tanken,å tank-pumpa på høyresiden er kobla på returen? Er det disse hardplast slangene som er ringet rødt på bildet som pleier å sprekke? eller er det de gjennomsiktige som sitter innpå selve pumpa i tanken?
diesel-power82 Skrevet Februar 3, 2014 Forfatter Skrevet Februar 3, 2014 Jeg har problemer med luft som kommer utifra dieselfilteret,ser masse luft i den gjennomsiktige slangen når bilen går,har nå blitt så ille at den drar luft med over 15l på tanken. Er litt helling her jeg parkerer bilen,om jeg parkerer bilen slik at den står på skrått å heller ned på førersiden,så starter den å går fint,men om den snus å står motsatt slik at den heller ned på passasjersiden så stopper den fort,da dra den tydeligvis masse luft. Ser ut som delen jeg har ringa rødt rundt er returdelen på tanken? altså dieseln renner tilbake i venstre siden av tanken så inn i del som er ringet rødt da den har slange/rør som går på tvers over til høyre siden inni tanken å ender opp i "gropa" som tank-pumpa står,returen er med på å hele tiden holde denne "gropa" full med diesel? eller er jeg på jordet nå? Skal bytte o-ringene som sitter på diselslange -inn og ut på dieselfilteret,og bytte alle slanger på rør under. håper dette løser luft-problemet. Litt usikker på denne som er ringa rødt rundt,men dette er nok ikke noe å bytte eller? bytter bare slangene på pumpa å ellers under bilen.
BTK-530 Skrevet Februar 4, 2014 Skrevet Februar 4, 2014 ser tank-pumpa sitter på høyresiden av tanken,men hvordan får jeg ut den pumpa? går dieselen til motorren fra venstresiden av tanken,å tank-pumpa på høyresiden er kobla på returen? Er det disse hardplast slangene som er ringet rødt på bildet som pleier å sprekke? eller er det de gjennomsiktige som sitter innpå selve pumpa i tanken? Se denne videoen: http://m.youtube.com/watch?v=5uHc35c6fHA Videoen vil gi deg en pekepinn.. Returen går inn på høyre side i tanken, dvs den delen som har pumpen og ut i tanken via en membranventil som er rød. Selve pumpen fører diesel fra filteret i bunnen av pumpen på høyre side i tanken, gjennom pumpa, ned i en brakett som pumpen sitter i, og over i denne doble ledningen, videre til det andre lokket på venstre side. Derfra videre til motor osv. Jeg ville ha sjekket pumpa (den var gåen hos meg), da motoren kan virke fint og gå rundt, mens pumpa ikke er med. Koble av slangen på venstre side og se om det kommer diesel der. Pass på søl osv.. Det skal komme en fin jevn stråle... Om du mistenker lekkasje/ødelagt slange i tanken, så bør du ta den ut for å se. Jeg koblet til slange i enden og blåste for å se om det var lekkasje på den, men var da bra i mitt tilfelle. Håper det hjalp deg litt på vei..
diesel-power82 Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Skrevet Februar 6, 2014 Ok,det som er at jeg bytta alle slangene på pumpa,jeg vet at pumpa er ikke virker men har ikke tatt hensyn til det da alle sier bilen skal gå uten. men skal få kjøpt denne pupa til uka nå uansett. Men,etter å ha bytta slangene på pumpa i tanken, og slangen på returen på hovedpumpa i motorrommet så har motren tydeligvis "våkna",den har aldri gått så freskt å fint,hører turboen mye bedre å alt,siden alt virker i harmoni med hverandre å elektornikk osv så fungerer også kassa sånn den skal,den har vært litt treg før. Så konklusjon er at jeg har fått eliminert noe luftproblemer i dieselsystemet,men den trakk luft med oppunder 15l på tanken igjen igår,heldigvis stoppa den slik at jeg rulla bare rett inn på shell:), er fortsatt vanskelig å parkere den i hellinger da gropa til pumpa i tanken ikke fuller seg opp eller noe,men funger som aldri før men over 15l på tanken å bilen står mer eller mindre flatt. Men om pumpa hadde i tanken hadde virka så ville fortsatt luft problemet vært der?
diesel-power82 Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Skrevet Februar 6, 2014 Nei for f...,om returen sitter på pumpa som du sier så er det problemet ja. må få kjøpt pumpe imorra. takk BTK-530.
BTK-530 Skrevet Februar 6, 2014 Skrevet Februar 6, 2014 Ja jeg tror det vil løse problemet ditt og krysser fingra. Hvis det er som hos meg, så kommer returen inn på lokket under baksetet og videre ned i en slange, ned til plastinnfestninga som selve pumpe sitter fast i. På plastinnfestinga er det da en tilbakeslagsventil (rød) som jeg mener for å hindre at når nivået i tanken kommer lavt nok, at det skal suge luft når/om det ikke går drivstoff i returledningen. Vil legge til at bilen min var litt fuskete når den startet opp etter å ha stått litt, men som bedret seg etter ca 10-20 sekunder på tomgang. Det er da også blitt borte igjen etter pumpebyttet. diesel-power82 reagerte på dette 1
diesel-power82 Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Skrevet Februar 6, 2014 akkurat ja,likt som på min det. skal få tak på den pumpa kjappt.
diesel-power82 Skrevet Februar 6, 2014 Forfatter Skrevet Februar 6, 2014 jeg bytta ut de slangene der med 8mm drivstoffslange fra tess,min må ha dratt masse luft fra disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå