Gå til innhold

Fått en saftig "parkeringsbulk" råd om lakkering

camxer
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann folkens,

Var ute og handlet og da jeg kom tilbake til bilen merket jeg en ganske så fin bulk i førerdøren på 5serien min.

CAM00805.jpg

Heldigvis var den skyldige (en eldre kar) et ærlig menneske og ventet på meg :) Satt veldig stor pris på ærligheten hans og følte faktisk ikke noe irritasjon over det han gjor med min kjære bimmer.

Eneste som irriterte meg var at hans bil som var av typen "chevrolet/daewoo" fikk bare noen skraper på støtfangeren, mens min bil ser ut som noen prøvde å sparke inn døren...

Uansett, alt går på forsikringen hans, men jeg lurer på en ting: Siden resten av lakken på bilen min er ikke i noe særlig god stand (er ikke rustet, men sett sine bedre dager...), så hvordan blir det med lakkering? Selv om de matcher fargen så kommer vel døren til å skille seg greit ut siden lakken kommer til å være perfekt der i motsetning til resten av bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste de vil gjøre er å vaske siden på bilen, eller hele bilen. Avhengig av service lakkverksted yter. Og blir det fargeskille, så vil de prøve å korrigere det med å fade ut nye lakken med den gamle. Da vil de kjøre på med grov polish med maskin på hele siden av bilen. Men de bruker ikke noe tid på det, pga forsikringsselskapet betaler ikke for det. De skal ha det billigst mulig, at lakkerer ikke bruker mer timer en nødvendig. Ser du skille så får du beskjed om at den gamle lakken vil aldri bli like fin som den ny lakkerte døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg fryktet...

Ønsker ikke å være kjip eller noe, men klarer jeg å forhandle meg til "rubbing" av bilen? Er jo ikke jeg som har gjort noe gale her og syntes det er litt kjipt at døren kommer til å skille seg fra resten av bilen.

Forstår at det er pga. lakken som er sliten og det er jo pluss med ny lakk på døren... men det er litt kjipt for folk som har bil med eldre lakk og jeg syntes ikke at det er greit at et forsikringselskap ikke dekker alt som trengs til å få bilen til å se "riktig" ut igjen.

Forsikringselskapet hans er DNB og bilen leveres nok på bavaria stavanger/forus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok redd for at du ikke får forhandlet deg til en særavtale. Siden det er motpartens forsikringsselskap som dekker dette her, de vil ha det gjort billig. Og at resten av bilen har slitt lakk, er ikke deres problem. Men hvor i landet bor du??, kanskje jeg kan hjelpe deg med resten av bilen hvis du ikke bor stygg langt unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for nytting informasjon bmw cab! Skal se hvor dette går og skal gi tilbakemelding i denne tråden :)

Når det gjelder tilbudet, så er det veldig hyggelig, men tror at Stavanger, Rogaland er litt langt ifra der du bor i Romerike hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...