kevin1982 Skrevet Februar 9, 2014 Skrevet Februar 9, 2014 Hallo. Jeg tenkte å prøve meg på å skjøte bremserør sjøl. Men tenkte å høre her om det var noen som vet tykkelsen på bremse rørene. og hvordan skjøte koblinger jeg bør bruke og hvordan ende koblinger det er som går inn i calipteren foran og bak
Traktortom2 Skrevet Februar 9, 2014 Skrevet Februar 9, 2014 om jeg ikke er helt på jorde så er dim på bremserør ganske så universel 3/16" og du må bruke gummislange på siste delen inn på calipteren. om du vil øke noe bremseeffekt bruk slange med stålinlegg i, gummi utvider seg under trykk og får du noen "hige preformense" utgaver har de stål innlegg for å redusere denne utvidelsen og du vil få bedre bremse effekt uten å bytte calipter med større sylinger og det der husker ikke navnene på dissa koblingene og det der nå, men bare å bruke den vanlige dimen på kobber rørene dine og kjøp noen du får på biltema eller mekonomen eller noe sånn. med mindre man snakke løpsbiler trur ikke jeg det er så mye sånn (bruk akkurat disse og ikke disse "tema" hehe)... kanskje noe andre her som har egne erfaringer om noe som man ikke burde bruke av koblings deler enn hva jeg er
kevin1982 Skrevet Februar 9, 2014 Forfatter Skrevet Februar 9, 2014 om jeg ikke er helt på jorde så er dim på bremserør ganske så universel 3/16" og du må bruke gummislange på siste delen inn på calipteren. om du vil øke noe bremseeffekt bruk slange med stålinlegg i, gummi utvider seg under trykk og får du noen "hige preformense" utgaver har de stål innlegg for å redusere denne utvidelsen og du vil få bedre bremse effekt uten å bytte calipter med større sylinger og det der husker ikke navnene på dissa koblingene og det der nå, men bare å bruke den vanlige dimen på kobber rørene dine og kjøp noen du får på biltema eller mekonomen eller noe sånn. med mindre man snakke løpsbiler trur ikke jeg det er så mye sånn (bruk akkurat disse og ikke disse "tema" hehe)... kanskje noe andre her som har egne erfaringer om noe som man ikke burde bruke av koblings deler enn hva jeg er takk for svaret. jeg skrev litt feil i ste. mente dim på slutt koplingen inn i bremse slangen. men da kan jeg bare ta med meg bremse slangen =) var 3 punger på bremse rørene som må byttet ut. så da er det like så godt å skjøte dette. hadde egentlig tenkt å sette det bort. med de verkstedene vet å ta seg betalt. skrudd mye ellers. barer aldri skjøtet bremse rør før. ny erfaring rikere da =)
LK Skrevet Februar 9, 2014 Skrevet Februar 9, 2014 Skjøtet selv bremserøret som går inn på fjærbeinet bak for et par år siden. Jeg kjøpte flensverktøy og koblinger på Bilxtra. Dette går helt greit,men det kan være litt vanskelig å få til en bra flens på orginalrøret som er i stål. Det er viktig å ha røret helt rett i holderen på verktøyet og ser du at den begynner å dra seg skeivt må du stoppe og begynne på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå