Bmw Mathias Skrevet Februar 9, 2014 Skrevet Februar 9, 2014 HeiSliter med at eg må banka pluggane mine (ner til 0.4mm/0.5mm) for å unngå fusking på mitt turbo bygg. Orginal m50tub25 motor og fusking kommer ved meir enn 0.6 i lading. Bruker KDFI som kjører wasted-spark så trenger vel ikkje 6 inviduelle coiler som orginalt.Problemet er at pluggane dauer ganske ofte som er fryktelig irriterande....Ønsker å høre kva andre folk har bytta til som virker bedre enn dei originale osv.
Brian Skrevet Februar 9, 2014 Skrevet Februar 9, 2014 Har du prøvd kaldere plugger? Bruker du org pluggene nå?
Bmw Mathias Skrevet Februar 10, 2014 Forfatter Skrevet Februar 10, 2014 Bruker orginale plugger, er vel kjøpt på meca. Dauer etter ca 1500-2000km.
kjølen Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 Hvilken farge er det på plugga når de ,,dauer,,da?
Bmw Mathias Skrevet Februar 10, 2014 Forfatter Skrevet Februar 10, 2014 Dei er veldig svarte. Har 835cc dyser
glue Skrevet Februar 10, 2014 Skrevet Februar 10, 2014 veldig svarte plugger tyder vel på for feit blanding? Det tar hvertfall knekken på plugger
Bmw Mathias Skrevet Februar 10, 2014 Forfatter Skrevet Februar 10, 2014 Monterer eg nye pluggar som eg ikkje banker fusker bilen veldig, får ikkje noke særlig med lading før den blåser ut gnisten. Banke eg dei, so holde dei litt meir lading. Men ønsker å kunne lade meira uten å banke plugger. Rekner med at da er får liten futt i gnisten fra coilane som gjer at den blir blåst ut ?Plugger har vel mindre levetid når dei blir banka ?
kjølen Skrevet Februar 12, 2014 Skrevet Februar 12, 2014 Pluggene skal se ,,ut som lys melkesjokolade/grå ut,,ved riktig blandingsforhold. (ca 14-1 luft/bens)
Bmw Mathias Skrevet Februar 13, 2014 Forfatter Skrevet Februar 13, 2014 Eg ligge vel på beint på mellom 12,1-12,4 ved belastning (alt over atmosfærisktrykk). Kan vel prøve å finjustere alt under, men er som regel stram strikk på bilen. Problemet er vel for svake coiler, ønsker meira futt i gnisten. Blir jo blåst ut ved høge(les over 0.5) trykk. Får vel kjøpt forskjellige coiler som eg kan erstatte dei orginale med ?
Brian Skrevet Februar 13, 2014 Skrevet Februar 13, 2014 Har kjørt 0,6 bar selv uten problem med at pluggene dauer i hytt og pine. Skjer det fort eller over tid? Hvordan styrer du motoren? chip/datasprut? Ønsker du mer guffe kan du alltids bytte til s4 coiler, evt msd coiler.
Bmw Mathias Skrevet Februar 13, 2014 Forfatter Skrevet Februar 13, 2014 Da skjer over tid, ca rundt 2000km. Ja. er på jakt etter skikkelig coiler. har lada 0.67-0,7 men kort tid etter då begynte an å fuska vist eg justerte ner tenning for mykje og tenningsbank med for masse... Bruker KDFI sine kopi MS og Tunerstudio. Virker veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå