Gå til innhold

e36 dauer når motor får turtall. Går greit på tomgang

Nico9311
 Share

Anbefalte innlegg

For noen uker siden fikk jeg bilen tilbake fra verksted der toppen var blitt slipt etter at jeg var så uheldig at registerreima røyk. Bilen fungerte nå fint og alt var i orden.

Dette var samme dag det var kommet en del snø, og vi vet jo alle hvordan det er med bakhjulstrekk på glatta. Tok turen ut og var dum nok til å bli med et par kamerater til en litt svingete vei. Turen endte i en brøytekant med stein/fjell bak snøen.

Etter kræsjet gikk frontfanger/støtfanger + glass i lykt, ellers ingen skade. Stoppet motoren med en gang fordi det var kommet en del snø inn til radiatoren slik at den ikke skulle bli for varm ved at den ikke fikk luft etc...

Etter dette, når snøen var fjernet og jeg skulle starte bilen igjen, begynte den å fuske. Etterhvert begynte også motoren å tikke (?), og var ganske vrien å få kjørt hjem. Til slutt ga den opp, akkurat som om den ikke fikk bensin eller liknende. 

Heldigvis var jeg ikke alene da det skjedde, og vi fikk slept bilen siste stykket. Under slep fikk jeg igjen start på den, og da startet motoren igjen, men oppførte seg på samme viset.

Har prøvd å finne ut hva problemet kan være, men har ikke kommet fram til noen gode alternativer...

Er det mulig at noe har blitt "shocket" etter kræsjet? Har sjekket bensinpumpen, og den fungerer. Har prøvd å starte bilen etterpå, og det går på en god dag. Den sviver greit på tomgang, men med en gang jeg speeder, så dør den helt av. Motoren er en 318i motor (m40)

Skal også nevnes at når jeg sjekket oljen sist, var det tegn til vann i den. (Men det skal vel ikke ha noe å si på fuskingen?)

Setter pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...