Gå til innhold

Hvilken sub bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en bmw 520i e39. Bilen har orginalt hi-fi anlegg uten DSP.

Jeg tenker å installere en sub, men har aldri gjort dette før. Jeg har sett på den orginale Nokia subben som en kan ha bak i bagasjerommet under hattehyllen. Jeg liker denne fordi den er diskrè og original, men har lest masse om at kvaliteten og lyden den gir er dårlig.

Er det noen av dere som vet om jeg kan ha denne subben uten dsp? Jeg har heller ingen ekstra forsterker bak der cd-veksleren vanligvis er på e39ene.

Eventuelt er det noen andre som har gode forslag til en annen sub jeg kan velge som ikke skriker "JEG HAR IKKE PLASS I BAGASJEROMMET"

Jeg har heller ikke særlig erfaring med å koble anlegg så hadde vært fint om noen forklarte litt hvordan :)

Setter pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra om du går for denne løsningen da. Jeg holder selv på å oppgradere lydanlegge mitt fra basic til hk i min og har ikke funnet en bra løsning på sub siden bavsound ikke leverer sub til touring så ser jeg etter andre løsninger selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo lage anlegget selv, bruke bilder fra bavsound og få det sånn nogenlunde likt som det de leverer...

eller du kunne prøve deg på denne her?

http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/1453_1163_1230/products_id/14140

evt. bytt ut elementet til noe som er bedre om ønskelig :-) men kan jo være stilig ha den s¨ånn som det der, pluss att du vil få mer effekt ut av elementet siden den er i cupéen i stedet for bagasjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Om du er litt fingernem og har litt arbeidslyst, kan du jo bygge subene inn i bakseteryggen. Har montert 2stk  10" VIFA + 500W forsterker i min E39.

Konstruksjonen med "free air" er kanskje ikke optimal, men du sparer masse plass i bagasjerommet. I mitt tilfelle er lyden og basstrykket rimelig bra, selv om en god kasse sikkert kunne gitt mer punch i bassen. Litt plagsomt i lengden for passasjere bak med bass rett i ryggen, men det får de leve med.. :-) Godt fornøyd med installasjonen og lyden!

Prøver å legge ved et bilde:

sube39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...