Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant dette når jeg prøvde å finne ut hvorfor bilen bare lader 11,4 v

Den grønne ledninga går fra dynamo til den pluggen som bare henger der.. så det jeg lurer på er hva den pluggen er forno? Det er 2 ledninger i den som begge er kobla til den grønne i dynamoen..

post-53560-0-05659000-1392801652_thumb.j

Skrevet

prøv å koble den tynne direkte til + og sjekk om del lader da.

den tykke røde går direkte til batteri. den tynne skal skal gi strøm når tenninga er på gjennom ladelampe.

dette er for magnetisering av dynamo slik at den kan lade.

batteriet lader ikke når den viser 11.4 volt

hraltdiag.jpg

Skrevet

jeg vet ikke hva slags farger eller hva som er gjort på din bil.

det er 2 kontakter på dynamo.

1 til batteri og 1 tynn kabel til ladelampe / tenning / ign live. tynn kabel skal gi 11v eller mer til dynamo for at dynamo skal lade.

kobler du begge direkte til batteri skal den lade 14v+ ellers er dynamo død. dette er for å teste.

om den tynne kabelen ikke gir ca 12v må du måle og finne ut hvorfor med en multimeter el..

Skrevet

I den kontakta er det en blå og en grønn/hvit.. den skal egentlig stå i dynamoen, men er ikke kontakt på den som står i så forige eier har laga en gøyal kobling som ikke funker med den grønne ledninga som du ser på bilde.. den er tvinna rundt begge ledningene i kontakta..

Grønn/hvit målte likt som på batteriet (11,4 v) og den blå målte 7-8 v ..

Har lest en plass her at den blå er ladelampa, men finner ingenting på den grønne..

Skrevet

Den linken gå svar på hva det er forno, så da gjenstår bare å finne ut hvordan jeg skal koble opp hvis jeg ikke finner en ny dynamo som passer

Skrevet

Den linken gå svar på hva det er forno, så da gjenstår bare å finne ut hvordan jeg skal koble opp hvis jeg ikke finner en ny dynamo som passer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...