Gå til innhold

Startproblem 96mod e36 320ia. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Startet bilen,så stoppet den igjen etter ca 15sek. Prøvde å starte,startmotor gikk rundt,hørte den tennte så vidt,sluttet å tenne,så sluttet start motoren å gå. Er masse strøm og bensin. Ser ikke forskjeld på lyset i taket når jeg prøver å starte,så har ikke noe med starter å gjøre,bensinpumpe hører jeg heller ikke. Tenkte att det kunne være startsperre?? Dette er en bil som blir(eller ble) brukt vær dag.

Endret av Sjøbuse
Endret topic. Les forumsregler!
Skrevet

Den har sikkert gått seg sur siden du startet og stoppet den så raskt. Er jo ikke et helt ukjent fenomen med disse motorene. Kjinn til den starter med gassen i bunn har hjulpet meg for å få start mange ganger tidligere.

Skrevet

hmm...

var borti noe av det samme når motoren min brant (ikke spørr hvorfor :P ), men jeg husker ikke hva delene eller komponentene het :P kanskje noen andre forstår hva jeg snakker om :-)

det er en føler som registrerer omdreiningene i motoren (ett hjul) om denne føleren ikke treffer riktig (ett pungt på hjulet) så vil ikke motoren starte)

ha jeg fikset alle brente deler i motoren etter brannen fungerte bilen, men etter en stund så fikk en ett lignende problem, jeg vant ut att ledningen til delle følere ikke var i orden, byttet den og alt funka...

kanskje det er noe i samme gata her som gjør att den ikke starter?

er mange år siden jeg var borti det der og var faren min som fortalte meg dette (17 år var jeg da og halvfull, så husker ikke helt :P )

Skrevet

Den har ikke blitt "sur",bilen stoppet av seg selv,nå virker det som det ikke blir sendt strøm til startmotoren. Noen som vet hvordan startsperra virker på disse bilene?

Skrevet

hvis startspærren slår inn kutter den bensinpumpe og startmotor ihvertfall.

ingen av delene vil gå.

så hvis den skinner kan du utelukke det. men sjekk om bensinpumpen din går.

de kan fort kubbe brått.

Sent from my T18+ using Tapatalk

Skrevet

Starteren går ikke. Det er heller ingen forandring på lysstyrken i kupelyset når jeg vrir på nøkkelen, så da regner jeg med att starteren ikke "prøver" å slå inn. Hører heller ikke bensinpumpa.

Skrevet

jeg hadde en e36 med startsperre som var juksa til :P

de før meg hadde fjernet den ringen som registrerer nøkkelen og lagt den under dekslet bak nøkkelhullet der hadde de tatt orginal nøkkelen og teipet den fast inni ringen og latt den ligge der bare. dette viste ikke jeg før jeg plutselig fikk stopp og ikke ville starte igjen. satt på plass ringen og alt funka fint igjen.

hvem vet kanskje det er noe jallamekk på det opplegge der før du fikk den som ingen har fortalt deg om :-) hehe..

Skrevet

Er to forskjellige nøkler til bilen. En til låser og en til tenning,kanskje det er noe muffins bak dekslene. Skal demontere å se imorgen.

Skrevet

Her er startsperre ringen med nøkkel chip. Chipen var limt fast til ringen,og ringen henger i to ledninger på ledningsnettet. Hva skjer viss jeg kortslutter di to ledningen på ringen?(lager en "løkke")

Skrevet

Her er startsperre ringen med nøkkel chip. Chipen var limt fast til ringen,og ringen henger i to ledninger på ledningsnettet. Hva skjer viss jeg kortslutter di to ledningen på ringen?(lager en "løkke")

post-64605-0-18646100-1393446629_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...