Oddey Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Har nå hatt en merkelig hendelse som ingen har hørt om før, kjøpte meg en registerreim på GS for et halvt år siden. Den røyk på mandag denne uken, byttet denne og prøvde å starte bilen, null tegn til liv i den så tauet den til verksted og fikk dem til å se på det. Der fant dem ut at reimen hadde klart å komme seg inn i motoren via veiven og gått i topp og bunnpanne. når alt det her skjedde så klarte også registerkjede å komme ut av riktig kurs og jeg må nå stille det rikig igjen. Trenger man noe spesialutstyr for å stille registerkjedet på plass igjen eller klarer man dette selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Er det ikke slik at du er nødt og kjøpe ny kjedestrammer? Å justere ventilene på nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddey Skrevet Februar 21, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2014 Er det ikke slik at du er nødt og kjøpe ny kjedestrammer? Å justere ventilene på nytt? spør du meg spør jeg deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Haha, sorry! Vett ikke om eg forstår problemet rett .. Men det er snakk om at kjede har hoppet over ett hakk, eller løsnet totalt? Hadde hvertfall ett problem med min .. Kjedet hoppet over noen tenner. Noe som førte til at ventilene ikke fungerte optimalt. Fekk motorfeil kode etter hvert og merket merkbart dårligere effekt i bilen.. Det verkstedet sa dem gjorde var: Ny kjedestrammer og justere ventilene på nytt. Det er forsåvidt det eg har å bidra med. Får anse det som en bump viss ikke Kan du forsåvidt nevne hvilken bil det gjelder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Registerreim,du mener vel viftereim ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skruern Skrevet Februar 21, 2014 Share Skrevet Februar 21, 2014 Der fant dem ut at reimen hadde klart å komme seg inn i motoren via veiven og gått i topp og bunnpanne. når alt det her skjedde så klarte også registerkjede å komme ut av riktig kurs og jeg må nå stille det rikig igjen. -------------------- Nå er det vel en stund til 1 April om sitat fra verkstedet er riktig? Tipper du kan ta en diagnose for å se om kam og veivsensorer er ok hvis multireima har herjet rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddey Skrevet Februar 22, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2014 Har nå hatt en merkelig hendelse som ingen har hørt om før, kjøpte meg en registerreim på GS for et halvt år siden. Den røyk på mandag denne uken, byttet denne og prøvde å starte bilen, null tegn til liv i den så tauet den til verksted og fikk dem til å se på det. Der fant dem ut at reimen hadde klart å komme seg inn i motoren via veiven og gått i topp og bunnpanne. Der fant dem ut at reimen hadde klart å komme seg inn i motoren via veiven og gått i topp og bunnpanne. når alt det her skjedde så klarte også registerkjede å komme ut av riktig kurs og jeg må nå stille det rikig igjen. -------------------- Nå er det vel en stund til 1 April om sitat fra verkstedet er riktig? Tipper du kan ta en diagnose for å se om kam og veivsensorer er ok hvis multireima har herjet rundt. Det jeg mener er at reigisterkjede er ute av posisjon, noe verkstedet på GS Bildeler her i skien mente hadde skjedd ved at viftereimen hadde klart å tullet seg inn i motoren, noe jeg aldri har hvert borti før. Hvordan kan jeg klare å stille det riktig igjen, trenger man spesialverktøy? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Februar 22, 2014 Share Skrevet Februar 22, 2014 Så de mener at viftereima har kommet inn mellom reimskiva og simringen på veivakslingen? Og låst kjedet så det har tannet over slik at det har havnet rester av reima osv. i bunnpanna? Da må noe mer ha gått i stykker også.. Registerdeksel osv. Høres veldig snodig ut. Hadde nok villet se dette med egne øyne før det ble satt i gang noen rep. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå