Claus3000 Skrevet Februar 22, 2014 Skrevet Februar 22, 2014 Har søkt og lest en god del om vifte-motstanden på E46, men har fortsatt et par ting jeg lurer litt på... Det er slik at viften i bilen min går noe ujevnt. Tror det kun gjelder på AUTO og ikke når viften står på fullt. Kan sjekke dette i morgen. Det er ikke slik at viften går fra full stopp til full fart osv. Kun at man hører at den går noe ujevnt. Da jeg i dag så på voltmeteret i instrumentpanelet la jeg merke til at spenningen datt litt ned i når viften gikk ujevnt/jobbet opp og ned. Så spørsmålet. Er det mest sannsynlig at spenningen varierte litt pga at viften gikk ujevnt eller at viften gikk ujevnt pga at spenningen datt litt av og til? Tenkte jeg skal feilsøke litt mer i morgen før jeg bestiller ny motstand. Se litt på spenning med forskjellige belastninger osv. Tar gjerne tips til hva jeg bør sjekke nærmere
Claus3000 Skrevet Februar 22, 2014 Forfatter Skrevet Februar 22, 2014 Sjekket litt i dag. Spenning ser ut til å være helt stabil når klima-anlegget er slått av. 14,0V på tomgang og 14,2-14,3V ved kjøring. Når jeg slo på klima-anlegget så varierte spenningen mellom 13-14V på tomgang. Så ut til at dette skjedde uansett hvilken innstilling anlegget sto på. Det siste jeg la merke til var at det så ut til at spenningen (og vifta) var jevn etter en stund når temperaturen var blitt jevn og fin i kupèen. Dette fikk meg til å fundere på om det er noe feil med klima-anlegget...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå