Gå til innhold

Min BMW E34 520i prosjekt bil


kent879
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :)
 

 

Litt om meg selv

 

Kent 23 år jobber som bilmekanikker hoss BILMAX AS (www.bilmax.no)

 

 

Teknisk info om bilen

 

BMW E34

1990

520i

Byttet motor ifra M20B20 til M50B20 ikke gjort av meg.

 

Har eid en BMW E34 i snart 4 år nå, som jeg har bestemt meg får å begynne å pusse opp. første planen er å få fikkset kokinga. så videre er det vell planen å trimme.

 

Utgangspunktet mitt som jeg kune tenkt meg å bygge på er en 3.5l motor som konverteres med turbo :D

For at det skal gå i boks så trenger jeg det som er nevnt på listen nedenfor, så viss noen skulle ha noe er det bare si ifra :)


 

*M30b35 Motor

*Ledningsnett og Hjerne.

*Grenrør

*Skinn inntriør

*M5 Frontfanger

*M5 Bakfanger

*Girkasse?

 

 

Bilen har stått lagret i garasje på Hitra men har vært å hentet den nå. Hær er et bilde ifra turen post-49428-0-33188500-1393094755_thumb.j

 

 

Nå har jeg fådd bilen til min arbeidsplassen å er klar til å gå på med et godt pågangsmot til prosjektet. Første del var å finne ut hvorfor bil koker, så etter litt feilsøking med trykktester av kjølevann så ble konklusjonen å rive topppen. dette gikk greit, topp så bra ut ifra øyesyn, så den ble ikke testet. Men bare satt på igjen. Brukte de samme toppboltene. å ettter sammensetting å timing så var det dags for oppstart :smile:

 

Den suste å gikk greit men kom alldri så langt at jeg fikk lufta den ordntlig pga toppakninga hadde lagt seg dobbelt i framkant av toppen, å dær rant det ut olje :sad:
Da var jo saken enkel, toppen måtte av igjen! Etter å ha tatt av toppen fikk vi se en ødelagt pakkning, dette var grunnen til olje lekk i forkant ved registerkjede. Da var det bare å bestille ny pakning.

denne gangen ble det bestillt Toppakning å nye Strekkbolter ifra GSbildeler avd Trondheim :-)

 

Under sammensetting så ble det også byttet til ny vannpumpe samt noen vannslanger å vacum slanger. Denne gangen så ble bilen okei, ingen bøyd pakkning, å en god bil som ble luftet etter noe knot med vannslanger som hang litt hær å litt dær :-P

Hær er noen bilder

post-49428-0-57266600-1393096530_thumb.jpost-49428-0-58164100-1393096551_thumb.jpost-49428-0-30093200-1393096561_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har det blitt innkjøp av 3,5 literen, Å motoren er prøvemontert i motorrom. Men lurer på siden motoren kommer ifra 735 om det er forskjell på labbene som sitter fast på motoren kontra en motor som er ifra E34?

Dette pga synes motor kommer så nærme torpedovegg.

 

Altså motorfester M30B35 E34 kontra M30B35 E32?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...