Gå til innhold

Kjølevæske lekkasje, slangen som er koblet til i bunn av ekspansjontanken.

Nitrius
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Hadde problem med lekkasje av kjølevæske i sommer/høst som var, dette viste seg å være slangen som er koblet i bunn av ekspansjonstanken. Den så slik ut da:

post-74446-0-70068100-1393252486_thumb.j

Byttet slangen og alt var bra, sjekket nivået ofte de to første månedene etter. Men så plutselig dukket kjølevæske ikonet opp igjen her i helgen, lot bilen kjøle seg ned og sjekket, og da manglet det litt, fylte vel på i underkant av en kvart liter. Så sjekket jeg igjen idag, og det manglet litt igjen, så jeg sjekket denne slangen jeg byttet i sammen slengen, og det ser ut som den har blåst seg litt opp den også, tok rundt med en hanske og det er helt klart en eller annen lekkasje der.

Så hva er det som kan "spise" opp denne slangen? Jeg har en liten anelse om at det kan være servo olje? Da jeg også har en bitteliten lekkasje der, eller det er litt svetting rundt påfyllingen til servoen, byttet blant annet pakningen i skrukorken til servobeholderen for noen dager siden, men tror også slangene rundt trenger å byttes snart da det ser ut som de svetter litt også. Så spørsmålet da er om servo olje har noe innvirkning på slike slanger som dette? Hvis ikke, hva kan årsaken være da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...