Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har effektanlegg fra Simons som jeg har fått mangellapp på grunnet manglende E-merking. 
Har noen vært borti dette før?
Har fått et papir fra fabrikk som sier at støynivå osv. er i henhold til EU-krav.

Man får altså ingen TUV papirer på dette og biltilsynet på Jessheim sier dette MÅ være E-merket for å bli godkjent. 

Link til effektanlegget: 

http://www.xtremecar.no/tuning/effektanlegg/bmw/e36-320i-323i-12-90-97-sedan-saloon-coupe-cabrio-touring.html

Skrevet

Det er feil at det Må være E merket. Det handler om støy. Det du kan be om er støymåling. Er den innenfor det som står i vognkortet så er det ikke noe problem.

Skrevet

Det er jo som sagt bare bakre potta, så er da eventuelt bare støy som du sier, som jeg allerede har papirer på. Har hørt om at det må være noen form for merking på katalysator og forover, men aldri på bakpotta..

Skrevet

Riktig, Det er bare å klage. be om dokumentasjon på at dette stemmer, sier han den typiske "Det er ikke mitt ansvar, finn det ut selv" så tar du en prat med sjefen der. 

Skrevet

Har sendt dem mail og fått svar fra 2 forskjellige personer som mener at eksosanlegg må være EØF merket. Ingen av dem spesifiserer hvilken del/om hele anlegget MÅ være EØF merket noe jeg syns er utrolig teit og dem fremstår som dum(ere) da jeg tydelig og klart har spurt om siste del, etter kat må være EØF merket. 
Sendt en tredje mail nå, hvor jeg skrev tydlig at jeg vet at alt før kat må være EØF merket og spurte om hvorfor siste del også må være det, så får se på mandag hva dem sier da.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...