bmw_roadkill Skrevet Februar 27, 2014 Share Skrevet Februar 27, 2014 har en Alpine 1043d som jeg ska lage en kasse til. er denne løsningen her OK? med både port og sub i samme retning.. noen formeninger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 8, 2014 Share Skrevet Mars 8, 2014 Dette er riktig retning å begynne i ja Jeg regner ut kasse om du trenger det, dersom du skal ha portet kasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Mars 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2014 riktig retning ja. hehe.. ja jeg tenkte på portet kasse no ala san du ser på bilde.. hva tror du er best til alpine woofern? lukka kasse eller porta? me 1 eller 2 port inni kupe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 Portet kasse er mer effektivt, og det er lettere å få med den dypeste bassen, men litt større enn ei lukka. Så her spørs det på om det er greit å ofre litt bagasjeplass for lyden. Det heter seg at det er bedre med en større port enn flere små. Dette trenger heller ikke peke midt inn igjennom skiluka, porten kan fint være ved siden av elementet. Viktig å få det tett rundt fronten på kassa så ikke lyden forsvinner bak i bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Mars 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2014 fine saker. da går jeg for porta med 1 litt større port.. og offre litt bgplass er ikke no problem.. Power Handling CEA-2031 Power Rating: 600 Watts Power Range: 600 - 1800 Watts RMS Power Handling: 600 Watts Peak Power Handling: 1800 Watts Dimensions Mounting Depth: 149mm (5-7/8'') Mounting Diameter: 231mm (9-1/16'') Displacement: 0.055^ft3 Added Volume: 0.080^ft3 General Frequency Response: 26-200Hz Sensitivity 83 dB Minimum Ported Box Volume 0.8 cubic feet = 22 liter Maximum Ported Box Volume 1.5 cubic feet = 42 liter så da er det vel bare å gå for en 30 liters porta kasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 Jo større jo mer dypbass. I tillegg kan du ha enda litt større kasse og lavere tuning når bagasjerommet ikke blir med. Så 40-50 liter tunet til 30hz ville jeg prøvd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Mars 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2014 40 -50 liter da snakker vi vel stOr kasse? 10 liter over anbefalt , ska ta noen mål og se ann hvor stor forkjell det blir i Str. me har aldri lest meg opp på tuning av sub. er det noe man gjør på forsterkern ? eller multimeter. ? eller kanskje lengden på porten? er helt blank der.. å tune den til 30hz, hvordan finner jeg ut at den er tunet til 30? fins det no kjapp gjenomgang på det? og vil det ha noe og si på lyden om kassa er litt flat og bygger ut i bredden , eller om den er helt firkanta?- med samme volum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Mars 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2014 fant en port som jeg hadde ligganes , er den her for stor til elementet? høyde er 20 cm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå