Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle. 

Var og vasket bilen min idag, når jeg var ferdig så klarte jeg selvsagt og få fangeren på ett litt lavere punkt enn høyden på hjula. 

Tror det var en bue i asfalten som gjorde det. Jeg irriterte meg grønn over dette! Fordi jeg kjørte inn samme veien når jeg først kom og dette gikk fint, men når jeg skulle hjem igjen så måtte den jo selvsagt skrape neddi. 

Jeg har jo KW 3 senkesett coilovers og er 34cm fra bakken til hjulhøyde (eller noe sånt, aner ikke hvordan de måler senk). 

Men så tror jeg front fangeren min ble skyvd litt mer ut på siden. Det verste jeg vet er når det ser slikt ut at det ikke sitter tight og fint, og fattern sier også at det går ikke ann å få gjort med heller?!

Bakfangeren er også en del sånn "ikke i vater" eller ikke "i line" med karosseriet. Noen som har lign. erfaring med dette? Er det mye arbeid å få det til å sitte riktig på plass? Jeg kjenner en mekaniker som klarer alt av litt mer "avanserte oppgaver" som jeg ikke kan ta, men han vil nok ha litt for det. 

Bilder:

IMAG0709_zps9fa2f5d4.jpg

IMAG0713_zpse4585ee2.jpg

IMAG0712_zps7edcdcd3.jpg

IMAG0711_zps62c1576f.jpg

IMAG0710_zpsd9a92f38.jpg

Er ikke meningen å høres ut som ett perfeksjonist freak her, men for meg så betyr dette mye.

Jeg bryr meg veldig mye om BMWen min. Det er jo ett flott eksemplar av 540i og M-Stylingen ser flonka ny ut så vil jo gjerne ha mest mulig glede av dette! 

Skrevet

Ser ut som det er slurvet ved montering av bakfangeren,den skal skyves inn i ett plastspor på hver side så den sitter jevnt med skjermen,du må løsne bakfangeren og dra den 5-10 cm bakover så ser du feilen,men det kan jo være en uorginal fanger med dårlig passform.Bakfanger løsner du med 3 skruer på hver side i kofferten under baklyktene,så løsner du plastklipsene i innerskjermen og drar hele fangeren bakover (helst 1 mann på hver side),tar ca 15 min å gjøre dette.

Skrevet

Takker. 

Tenker jeg tar det til en mekaniker jeg kjenner, skulle hatt fikset litt småfiks også som f.ex takluke så kan ta fangerene i samme slengen. 

Jeg bare syns det var rart at noen fangere sitter jo perfekt mens min på en måte ikke er i linje som den skal. 

Jeg får bare håpe at det er slurv ved montering og at vi kan justere litt på fangerne, fordi det verste er jo om det er kjøpt dårlig kvalitet når den som hadde bilen ville sette det på. 

Kommer med en update senere ossen det gikk. Først ut er EU-Kontrollen også blir det til mekaniker, spørs ossen EU går. Så fangerne er andregrads prioritert. Men EU er uansett førstkommende fredag så blir rett rundt hjørnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...