stianvell Skrevet Mars 4, 2014 Skrevet Mars 4, 2014 Hei! Noen som har byttet kasse på e60 530d?(M57 motor) sikkert likt på 520 og 525 og men.. Noe tips til å få converteren til å holde seg på plass når man skal løfte kassa opp? ligger på bakken å bytter driten som veier en god del, så er ikke så lett å holde kassa sånn at den tilter bakover å converteren ikke sklir ut av den innerste "splinsen" Converteren må jo inn med kassa, pga den må treffe 2 forskjellige splines inne i kassa, som går uavhengig av hverandre, så er jo umulig å få de til å passe uten att kassa står på hue når man setter convertern nedi, å når man først har fått på kassa, så skal jo converteren skrus fast i startkransen igjen -.-
7ertzen Skrevet Mars 4, 2014 Skrevet Mars 4, 2014 Hei! Noen som har byttet kasse på e60 530d?(M57 motor) sikkert likt på 520 og 525 og men.. Noe tips til å få converteren til å holde seg på plass når man skal løfte kassa opp? ligger på bakken å bytter driten som veier en god del, så er ikke så lett å holde kassa sånn at den tilter bakover å converteren ikke sklir ut av den innerste "splinsen" Converteren må jo inn med kassa, pga den må treffe 2 forskjellige splines inne i kassa, som går uavhengig av hverandre, så er jo umulig å få de til å passe uten att kassa står på hue når man setter convertern nedi, å når man først har fått på kassa, så skal jo converteren skrus fast i startkransen igjen -.- Få en jekk under girkassen, med ei fjøl elns mellom. Få med deg en kamerat, og hold en eller to fingre på converteren sånn at dere er sikre på at den ikke sklir ut. Jeg deler erfaring fra hvordan jeg gjorde det på min 730 1991'. Converteren setter du på akselen, så vrir du bare rundt til den er i de to hakkene. Jeg vet ikke hvordan din girkasse ser ut, men på min så var converteren ca 1cm lengre inn enn kantene på girkassen. Når den skal skrus fast i startkransen, så skrur du boltene i på den måten du skrudde de ut. Viften på motoren er festet i en stor bolt, vertfall på min e32. Når du vrir på denne, vrir startkransen på seg. På den måten kan du få skrudd fast alle skruene i converteren. Ligger tonnevis av videoer. Ta converteren på girkassen: Feste converteren i startkransen: Vær veldig nøye på at converteren har kommet helt på plass. Her tabbet jeg meg ut, og måtte bytte om deler på de to girkassene jeg hadde.
stianvell Skrevet Mars 4, 2014 Forfatter Skrevet Mars 4, 2014 ok,, har ikke tenkt på å se på youtube selv så å søker jeg på google, får jeg bare opp hvordan man bytter olje på kassa=) Takk for svar !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå