Tsob Skrevet Mars 5, 2014 Share Skrevet Mars 5, 2014 Motoren min har gåen toppakningen, så skal kikke på den til helgen og se om den lar reparere.. Hvis motoren min ikke lar seg fikse med ny topp, vurderer jeg å bytte. Motoren min nå er m52tub20. Sån jeg har lest meg opp og forstått, må jeg "holde" meg til m52tu utgaven (dobbel vanos) Har sett rundt på diverse tråder her at ews og nøkkler bør følge med fra donor bilen. (men ikke DME?) Noen som har utført ett "komplett" motorbytte av en m52tu motor, og har noen råd/erfaringer? Jeg har tilgang på inpa,sss ++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansErik Skrevet Mars 5, 2014 Share Skrevet Mars 5, 2014 Jeg trodde det var slik at du kunne sette inn _kun_ motoren uten å få problem med startsperre osv. Siden startsperren er kodet mot DME. Problemet da er vel at din opprinnelige DME ikke har helt riktig program for den nye motoren (gitt at du går opp i motorstørrelse) Ville jo tenkt på M52TUB28 og fått godkjent motorbytte. Da trenger du vel muligens større bremser, annen girkasse, mellomaksel, diff og slikt, men det går jo an å undersøke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsob Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2014 Takk for svar. Har også lest at hvis man kun bytter om motorene så "skal" det gå. Men har ikke funnet noen tråder på forumet (heller ikke engelsk) som har noen som kan bekrefte at det er bare plug and play.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aalgaard Skrevet Mars 5, 2014 Share Skrevet Mars 5, 2014 mener m52tu motorene har ews2 startsperre, vil tro at du flytte over motorstyreenhet osv for å få det til å fungere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå