Gå til innhold

E39 - Ustabil alarm. Dårlig batteri? Sentrallåsmotor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Status:

Hvilespenning: 12,1 V

Ladespenning på tomgang med nærlys på: 13,8 V

1998 E39 med original alarm. 

Av og til så starter alarmen uten at den burde det. Har opplevd det i det siste når:

- jeg låser opp bilen med fjernkontrollen (1 gang)

- når jeg kommer ut til bilen etter å ha vært på butikken (flere ganger, men ganske sjelden)

Her om dagen så opplevde jeg at den fjernstyrte sentrallåsen ikke låste opp sidedøra foran på første forsøk også. Har ikke greid å reprodusere det.

Har lest feilminnet på bilen med iNPA uten å finne noen feilkoder. Har hørt rykter om at det går an å lese av alarmen for å finne hva som trigget den sist gang, men kunne ikke finne noen sub-meny i iNPA på det....

Er det lav hvilespenning som gjør at alarmen (og i det siste også et tilfelle med sentrallåsen) krangler?

Skrevet

Er muligens aktuatoren i dørlåsen, til slutt vil nok ikke døra fungere i det heletatt lenger ;) Så er greit å gjøre det før du står me ei dør som ikke vil åpne seg :P Døra på min går ikke opp nå lenger. Skal klare åpne den fra innsiden selv om døra er igjen da, men må helste ha dørtrekket av, ellers må du rive det i stykker :P

Jeg har ikke fått opp døra mi ennå. Har ikke prøvd særlig heller.

Når denne er dårlig skal det vistnok gjøre at alarmen kan gå av i utide, så er nok en sammenheng.

Alarmen min og har gått av selv et par ganger. 

Har ikke fikset noe av det her selv da, men har lest meg opp til det :)

Skrevet

Er vell antageligvis den ja, har selv kjøpt inn ny jeg har liggende. Husker ikke helt hvordan den så ut. Var liten svart boks elns

Skrevet

Er muligens aktuatoren i dørlåsen, til slutt vil nok ikke døra fungere i det heletatt lenger ;) Så er greit å gjøre det før du står me ei dør som ikke vil åpne seg :P Døra på min går ikke opp nå lenger. Skal klare åpne den fra innsiden selv om døra er igjen da, men må helste ha dørtrekket av, ellers må du rive det i stykker :P

Sånn apropos... skal jammen ta med meg et skrujern og fjerne den skruen som fester dørpanelet ved lufteventilen. Da burde det vel være mulig å få lirket av dørpanelet uten å ødelegge det dersom det oppstår et sånt worst case scenario der motoren streiker helt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...