bjeagle Skrevet Mars 18, 2014 Skrevet Mars 18, 2014 Har en 2003 320d som absolut ikke vil starte når det er kaldt! har skiftet glødeplugger og releet uten at det har blitt noe bedre i det hele tatt. fikk i en kamerat til å sjekke om det det kom strøm til glødepluggene da jeg skulle starte, men det gjorde det ikke i det hele tatt! hva er det som kan gjøre dette, er det noe annet enn releet som kan gjøre at det ikke kommer strøm på glødepluggene? er det noe sikring som har med gløding å gjøre, har sjekket i sikringsboksen og i en boks under panseret som det stor "engine fuces" på og der er alle helt i orden. eller kan det være en temp føler som ikke fungerer? i går var det jo tross alt -8 så den burde jo glødet! vet ikke hvor bilen måler tempen for i finne ut om den skal gløde eller ikke... Håper noen har tips, for nå begynner det å bli plagsomt å ikke få start hver morgen når det er under en 2-3 minus... HJELP!!!!
rekorden Skrevet Mars 19, 2014 Skrevet Mars 19, 2014 Mulig det er sikringen til glødereleet som er gåen. Denne sitter bak sikringspanelet, husker ikke om den er 50 eller 80 ampere. Er make med nummer 6 på bilde under.
iveros Skrevet Mars 19, 2014 Skrevet Mars 19, 2014 Har akkurat samme problem.. Forrige eier mener å ha byttet glødeplugger uten at den ble noe bedre. Hadde tenkt å prøve å bytte gløderele, men er vell fort litt billigere å prøve sikringen først.Bilen gløder like lenge uansett temperatur (1-2 sek), og det tar LANG tid å starte når gradestokken bikker null. Har heldigvis motorvarmer som en nødløsning, men hadde vært veldig greit å få til glødingen!
bjeagle Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Skrevet Mars 19, 2014 Mulig det er sikringen til glødereleet som er gåen. Denne sitter bak sikringspanelet, husker ikke om den er 50 eller 80 ampere. Er make med nummer 6 på bilde under. Takk for svar! har du skiftet denne? vet du om den sitter oppå selve sikringsboksen, eller sitter den bak selve hanskerommet så det må demonteres?
bjeagle Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Skrevet Mars 19, 2014 I følge denne youtube videoen så sitter sikringen til glødingen under panseret, er det en til sikring bak sikringspanelet?
eriksen76 Skrevet Mars 19, 2014 Skrevet Mars 19, 2014 Sikringen til glødesystemet ligger over sikringsboksen i hanskerommet, du må få ned hele beholderen, så er det et plast deksel som må av for å komme til sikringen (var vertfall det på min 04 318D)Mener å si det var en 80A sikring, bare sjekk om den er "hel" med et multimeter
rekorden Skrevet Mars 24, 2014 Skrevet Mars 24, 2014 Har ikke byttet hos meg da det var releet mitt som var gåent. Men jeg har verifisert at sikringen hos meg sitter over sikringsboksen. Hadde da samme symptom som Iveros med at glødelyset var på et lite sekund, uansett temperatur ute. Om jeg ikke tar helt feil vil glødelyset oppføre seg på samme måte om sikringen er gåen også.
eriksen76 Skrevet Mars 24, 2014 Skrevet Mars 24, 2014 glødelyset varer kun i 1-2 sekunder (vertfall til meg) , skiftet relé og plugger, lyset slukket fortsatt etter 1-2 sekunder, men motoren fyrte opp lett som bare det (hurtig gløding) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå