Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig en dag sluttet begge el vinduene fremme og virke samtidig. Hører jeg godt etter så kan jeg høre en gnisselyd fra døren når jeg trykker på bryteren. Lyset i bryteren blir også svakere når jeg trykker på den, men vet ikke om dette har noe å si :P

Er det noe felles sikring eller rele' på disse? Og er det noen som har noe koblingsskjema over sikringene til e36 da det ikke fulgte med bilen min ?

Noen som har vært borti dette eller vet hva problemet er ?

Skrevet

Hei, jeg har en kompis som har akkurat samme problemet. Han vet heller ikke hva det er, og han har hatt bilen på verksted der dem har funnet nøyaktig ingenting. Følger denne!  :geek:

Skrevet

Hei, jeg har en kompis som har akkurat samme problemet. Han vet heller ikke hva det er, og han har hatt bilen på verksted der dem har funnet nøyaktig ingenting. Følger denne!  :geek:

Rart ikke verkstedet klarer å finne ut av dette da :o Etter å ha lest litt rundt å googla som bare det så har jeg kommet fram til at det kan være noe som blir kalt komfortrele'. Dette skal visst være et blått rele' under dashbordet på venstre siden av rattstammen. Ellers er jeg helt blank, får sjekke ut dette rele'et så fort jeg får tid så kan jeg gi en tilbakemelding :)

Skrevet

høres ut som de for alt for lite strøm da, når lyse også blir svakere :o va som gjør de, er jeg ikke sikker på, ser mange har problem med at vinduene ikke vil gå ned osv...

Skrevet

høres ut som de for alt for lite strøm da, når lyse også blir svakere :o va som gjør de, er jeg ikke sikker på, ser mange har problem med at vinduene ikke vil gå ned osv...

Rart at det plutselig ble sånn da :/   Men når du sier det så kan det virke som det er der problemet ligger. Noen som har vært borti hva som kan gjøre dette ?

Hvor mye strøm skal det komme til v.heis-motoren ?

Skrevet

Virker takluke, hvis du har?

Nope, rele'et klikker, men det har det gjort siden jeg kjøpte den og vinduene har fungert fint fordi om.Helt til de plutselig stoppet å virke.

Skrevet

Komfortreleet styrer alt du har feil med. Var ikke strøm på luken min, men vinduene virket. Skiftet det, så fikk alt strøm plutselig...

Skrevet

Komfortreleet styrer alt du har feil med. Var ikke strøm på luken min, men vinduene virket. Skiftet det, så fikk alt strøm plutselig...

Får prøve å bytte det å se hva som skjer da :)

Skrevet

Vet du om cab har samme komfortrele' som sedan ? Så det kostet oppimot 1k nytt på gs :P men kjenner en som har en cab han plukker :)

Skrevet

Hadde et lignende problem selv, begge vinduer og takluke stoppet. Ingen sikkringer var gåen.

Jeg koblet fra ZKE IV modulen bak hanskerommet for så å koble til igjen, etter det fungerte alt igjen.

Du kan evnt. prøve å koble fra motoren på høyre side, for så å prøve venstre,
da kan du i sjekke om det er feil på kun en av motorene eller om problemet ligger i styresystemet.

Skrevet

Aner ikke, sjekk delenr opp mot hverandre på realoem.com feks

Sjekket komfortrele'et, åpnet det opp men det så helt fint ut, kunne ikke se det var brent eller noen ting. Virket som det var helt fint, men er jo en mulighet for at jeg blir lurt :P

Hadde et lignende problem selv, begge vinduer og takluke stoppet. Ingen sikkringer var gåen.

Jeg koblet fra ZKE IV modulen bak hanskerommet for så å koble til igjen, etter det fungerte alt igjen.

Du kan evnt. prøve å koble fra motoren på høyre side, for så å prøve venstre,

da kan du i sjekke om det er feil på kun en av motorene eller om problemet ligger i styresystemet.

Ingen sikringer som er gått her heller, komfortrele'et så også fint ut. Lyser fremdeles i pæra på bryteren til vinduet og kan høre rele'et oppe med takluka klikker om jeg trykker på bryteren til takluka, så noe strøm er det hvertfall, men multimeteret gikk til helvete så sliter med å få målt noe.

Men skal prøve å koble ut en og en motor å se om det hjelper, samtidig prøve å koble av og på den modulen :) Hvordan ser den ut? Har du noe bilde av den så jeg vet hva jeg skal lete etter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...