wildandfree91 Skrevet Mars 21, 2014 Skrevet Mars 21, 2014 hei jeg har en bmw 523ia som jeg skal bytte motor på har nå en m52b25 som sitter i å skal ha i m52b28. det jeg lurer på da er om jeg må fikse ews en?? eller vil dette bare være plug and play?? hører så mange sier alt mulig rart men ingen som er enige:/ noen som vet?? trenger hjelp!!
bmw_roadkill Skrevet Mars 22, 2014 Skrevet Mars 22, 2014 2,8 liter passer rett i.. så lenge det er en m52b28 enkel vanos du setter i.. både fra e36 e39 og e38 .. men fra e36? og e38 må du bytte bunnpanne og oljepickup & motorfester for at den skal passe i e39.. eneste forkjellen på m52b25 og m52b28 er 1cm lengre slaglengde på stempel i 2,8 litern.. ellers helt like motorer.. trenger ikke bytte ledningsnett eller hjerne.. men må bytte til rosa dyser som er på b28 (grønne på b25)
wildandfree91 Skrevet Mars 22, 2014 Forfatter Skrevet Mars 22, 2014 har nå bytta motor å får ikke bakhjulene til å gå rundt<:S:S kom olje ut av konverteren da vi satte den på(før vi skrude på kassa) kassa er full :/ hva kan dette være??
bmw_roadkill Skrevet Mars 23, 2014 Skrevet Mars 23, 2014 veldig VIKTIG at dere satt converteren RIKTIG på plass igjen hvis den iheltatt var tatt ut av girkassa?... . sett bilen på bukk. og kjør igjenom alle gira med bremsen inne. begynn i P avslutt i Park med ca 10 sek interval pr gir .. temperaturen skal være ca mellom 30-40 celsius på girkasse olja når man skal etterfylle olje på girkassa ,så da må du la bilen stå å gå til den er ca 30-40c varm.¨forså og etterfylle mens bilen går bruk enten diagnose sytem carsoft forx til å se varmen på kassa nøyaktig, eller bruk hånda. skal være litt over lunk varm. etterfyll medriktig olje. eller så vil bilen slure og du kan få havari ,samme kan skje med formye olje,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå