Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 318 som har begynt å tulle nå..
Plutselig mistet jeg varmen i kupeen, så begynte den å gå varm og var bare den øverste slangen på radiatoren som ble varm. Bytta termostat igår så kom varmen tilbake i kupeen og den andre slangen fikk varme når termostaten åpnet seg, men driver fortsatt å går varm og lager alt for mye trykk i kjølesystemet.. har luftet den flere ganger også, så lurte på om noen har vært borti det samme og muligens har noe svar på dette?  :-k  
Eller skal slangene være så harde at det virker feil?  :tongue:

Skrevet

Tror ikke det er toppakninga, ryker ikke og olja er ren, kommer ikke eksos ute av ekspasjonstanken heller.. usikker med tanke på vannpumpe da

Skrevet

treng verken å ryke eller ha vann i olja... kan evt måle co ut av ekspansjonstanken da, er ikke sikkert du kjenner lukta :) er jo bare å ta av den øverste slangen de på radiatoren å sjå om de sirkulerer, ha noen til gi gass menst du holder den oppe :) evt kan jo de var tett kjølesystem.... går de lang tid før den går over 90grader ?

Skrevet

bytta topp til ekpasjonstanken ista og kjørte en liten tur, når jeg kjente på slangene så var de normale og tempen var bra, så får se hvordan det utvikler seg når jeg får kjørt litt lengre:)

• 2 weeks later...
Skrevet

Lurer på om det er toppakninga nå jeg, ble så intenst med trykk i slangene att ene smallt rett av + at det lukter eksos av kjøleveska

Skrevet

hadde en e46 318 (m43tube19) for et års tid siden, der det bygget seg trykk i kjølesystemet og ekspansjontanken eksploderte.

mener å huske jeg hadde litt problemer med temperatur en liten stund før. i mitt tilfelle var det gåen topppakning. 

Skrevet

Lurer på om det er toppakninga nå jeg, ble så intenst med trykk i slangene att ene smallt rett av + at det lukter eksos av kjøleveska

hadde en e46 318 (m43tube19) for et års tid siden, der det bygget seg trykk i kjølesystemet og ekspansjontanken eksploderte.

mener å huske jeg hadde litt problemer med temperatur en liten stund før. i mitt tilfelle var det gåen topppakning.

Skrevet

Trykk i kjølesystemet på E46 er normalt,men sjekk ,,radiatorlokket,, det er et kjent problem. Skal være merket 2 bar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...