Gå til innhold

Bilen drar dårlig - BMW E39 528iA

Aaasen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Idag virket det nesten som at bilen ikke drog like godt som til vanlig. Mistenker at den går på 5 sylindre bare :s Målte ved forbruk også og den brukte en del mindre enn vanlig!

Jeg lurer på hva det kan være? Er det mulig at det er bare en bagatell som en plugghette som har ramlet ut eller en tennplugg som er gåen?Tenkte å prøve å bytte ut tennpluggene imorgen for å se om det blir noe bedre :) Lurer på å gå for biltema sine plugger i mellomtiden, (tar jo litt tid å få varer man bestiller på nett) eller er det fy fy? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er viktig er at du får tennplugger som hører til.  står somregel et nummer på dem .

ta og hør med mekonomen elelr thorsov m\fler.

har brukt biltema før ,men bytta og gikk over på noe litt dyrer etter jeg hadde polert bilen..

husker ikke nr. 

lmm\lambda\kam sensor\dyser \tennplugger+\coil\dårlig bensin..  m.fler

hjelper det ikke med tennpluggbytte.

er en diagnose avogtil gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er viktig er at du får tennplugger som hører til.  står somregel et nummer på dem .

ta og hør med mekonomen elelr thorsov m\fler.

har brukt biltema før ,men bytta og gikk over på noe litt dyrer etter jeg hadde polert bilen..

husker ikke nr. 

lmm\lambda\kam sensor\dyser \tennplugger+\coil\dårlig bensin..  m.fler

hjelper det ikke med tennpluggbytte.

er en diagnose avogtil gull verdt.

Byttet tennpluggene igår til biltema sine sånn midlertidig, (mekonomen og bilxtra var ikke åpent) og da gikk ikke bilen noe bedre! Coilene også såg forsåvidt bra ut. Men jeg tror at alle 6 sylindrene er oppe og går :) Har jo litt frieksos, tror det er langt fremme på bilen, kan det vær det som er problemet? At effekten svekkes pga av det? Har også lagt merke til at bilen bruker mye mindre drivstoff enn til vanlig også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vanskelig for noen og si hvorfor den føles som den drar "litt" dårligere.og eller bruker "litt"mindrebensin.

har du satt på "powerfilter " drar den dårligere.. har LMM røket drar den dårligere. har lambda røket kan den dra dårligere. men både lmm og lambda gjør at den bruker mere bensin. .

spørs hvor stor eksos lekk du har.. en motor trenger motstand for å gå optimalt

ta en diagnose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vanskelig for noen og si hvorfor den føles som den drar "litt" dårligere.og eller bruker "litt"mindrebensin.

har du satt på "powerfilter " drar den dårligere.. har LMM røket drar den dårligere. har lambda røket kan den dra dårligere. men både lmm og lambda gjør at den bruker mere bensin. .

spørs hvor stor eksos lekk du har.. en motor trenger motstand for å gå optimalt

ta en diagnose

Skal gjøre det imorgen da, så får man ihvertfall vite det meste.. Takker for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare hyggelig.. :)

Tok bilen på bukk og fant ut av frieksosen skyldes at katalysator og manifold var gåen, nesten som lyden er blitt værre! Så tror nok at det er det som er problemet til effekttapet! Har ihvertfall fått meg nye kats fra opphuggern, satser på at bilen går som en kule etterpå :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...