Gå til innhold

Senking av E39 touring med nivåregulering bak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som topic sier, jeg vil senke min E39 523iat. Bilen har nivåregulering bak, er det mulig å programere bilen lavere via diagnoseverktøy? Eller kan jeg ta bort nivåreguleringen og montere justerbar senk? Bilen skal senkes MYE. Regner med det er noen som har gjort dette før.

På forhånd takk for svar :)

Skrevet

Skal visstnok være en enkel prosess å bytte ut nivåreguleringa med fjærer (demperne forblir som de er).

Jeg for min del senket med diagnoseverktøy og ble veldig fornøyd med det!

Om ikke det er interessant kan du også lage deg en egen patent på nivåreguleringa, noen justerbare stag lages enkelt ;)

Skrevet

jeg har justert med diagnose verktøy, veldig fornøyd med det jeg også, kan få den veldig lav, men om den skal være veldig lav, er det lurt å skifte ut demperene laget for senking, da de ikke holder så lenge når de nesten konstant er i bånn :)

Her har du et bilde av hvordan min er, fortsatt mye å gå på

post-70842-0-90247600-1395588581_thumb.j

Skrevet

Kan senkes såppas mye ja ;). Dette ga jo en meget god indikasjon i og med at du har samme felger som meg også! Er det 19x8,5? Hvor mye har du senket fremme da?

Skrevet

Du kan jekke opp bilen og fjerne nivåregulingstaget og vippe hendelen den er festet i helt ned, så får du se hvor mye det er "mulig" å senke med nivåreg. Dette tilsvarer helt flat belg, skjermkanten  vil dekke ca. 10cm av felgen, så er neppe bilen som begrenser senkinga selv med nivåreg :P

Skrevet

Kan senkes såppas mye ja ;). Dette ga jo en meget god indikasjon i og med at du har samme felger som meg også! Er det 19x8,5? Hvor mye har du senket fremme da?

Det er 19x8,5 ja, men skulle helst hatt breiere, men jeg skal space de nå iallefall. Er senka ca. 50mm foran :)
Skrevet

Heisann

Kan man heve bilen med diagnoseverktøy også? Med heving tenker jeg på bakkeklaringen som i utgangspunktet er minimal med tanke på dårlige hytteveier og vinterføre. Hvor mye er det i tilfelle snakk om, og hvem kan gjøre dette?

mvh

Martin

• 2 weeks later...
Skrevet

Skal visstnok være en enkel prosess å bytte ut nivåreguleringa med fjærer (demperne forblir som de er).

Jeg for min del senket med diagnoseverktøy og ble veldig fornøyd med det!

Om ikke det er interessant kan du også lage deg en egen patent på nivåreguleringa, noen justerbare stag lages enkelt ;)

Man skal få med justerbare stag på coilover kit til biler med nivå regulering :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

I know, men disse senker ikke nok! (Ble hvertfall ikke lavt nok på min touring). Og om man bare kjøper f.eks senkefjærer, så må man improvisere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...