Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Var på hyttetur på Fagernes i helga, og etter et bensinstasjon stopp har bilen begynt å pipe ca 30-40sekunder etter oppstart. Høres litt ut som når du starter opp en eldre datamaskin? Typisk midi høytaller..

Noen som veit hva det kan være? Noe mer info jeg burde opplyst?

mvh

Martin

Skrevet

Hei

Bjalle: Det er uavhengig av utetemperatur, og ikke likt plinget som kommer ved varsel ved lav temperatur. Det piper i høytallerne fast etter 20 sek, hver gang uavhengig av om om radioen er av eller på.

Hubro 89: Når det piper høyt hver gang du starter bilen så blir det et irritasjonsmoment i lengden!

Martin

Skrevet

Hei Combatkit

Etter å ha brøyta noen snødekte vestfoldveier i vinter så står temperaturmåleren på -40. Det har slutta å plinge for isdekte veier, og det har ikke vært noen forandringer siden temperaturmåleren paia i starten av februar. Pipinga fra høytallerne startet nå i helga, så jeg har ikke sett det i sammenheng med utetemp måleren. Men så er ikke jeg noe ekspert heller!

mvh

Martin

Skrevet

Har du slått på memory i navigasjon så vil bilen varsle med ett pip hver hele time,men det passer ikke med din beskrivelse.

du nevner memory, så det er derfor min bil piper 3 ganger sånn ca rett før klokken hel...

hvorfor gjør den det? hva er memory? :P

Skrevet

Hei alle, og takk for at dere tar dere bryet med å svare!

Problemet er at jeg har en 2003 modell, uten noe i nærheten av navigasjon! Jeg kan ikke engang se hvilken radiokanal jeg hører på i pixelsvermen på radioen...

Altså en rimelig utstyrt modell, ikke navigasjon, ikke ryggealarm - alikevel en pipelyd som overstyrer radioen etter 20 sekunder...?

• 3 weeks later...
Skrevet

den pipelyden gjør meg grønn... jeg hører den i forbindelse med at kjørecomputeren blinker, men jeg har også et annet tilfelle hvor strømmen i bilen bare kutter helt, vindusviskere, stereo, vindusheis, seter, så og si alt utenom kupe lyset og lysene på bil utvendig funker (forhåpentligvis), da pleier den og lage 3 pipe lyder etter hverandre, hva er det varsling om?

Skrevet

Dama har også noen "pipelyder". (Ja hun også. Men denne gangen omhandler det bilen hennes)

Lyden er den samme som kommer når den varsler at gradene ute er kaldere enn 3.

Men her kommer det tre korte bip, og et litt lenger bip.

Hva kan dette være?

Bilen er en 2009 318d med navigasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...