Gå til innhold

ABS/ASC problemer E39.

andreholm
 Share

Anbefalte innlegg

Har problemer med at ABS/ASC slår inn med en gang jeg begynner å kjøre. ASC lampa blinker fort hele tiden når jeg gir gass, og bilen bremser litt og kveler nesten motoren. Skrur jeg av ASC så virker bilen helt fint. Kjører jeg litt med den slik, så begynner ASC og ABS lampene å lyse hele tiden. Da får jeg ikke skrudd ASC på igjen. Har prøvd å bytte styringsenheten under hanskerommet, men ingen forandring. Kan det være ABS pumpa i motorrommet? Vil tro den kanskje har fått en smell etter ødelagt støtdemper, for den pumpa sitter jo på det samme dempertårnet. Jeg har fått tak i ei sånn pumpe som skal fungere, men den må vel kanskje kodes etter bytte?

Bilen er en 1998 520i Touring. Tror det er 1/98 den er produsert.

Noen som vet hva det kan være?

Veldig takknemmelig for raske svar, da det begynner å haste med tanke på EU - godkjenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trolig kun en ABS sensor. Pumpen tålen en trøkk og mange hersens år med drift.

Et Diag håndhold verktøy vil fortelle deg hvilken sensor som må skiftes. Når ASC/ABS er påslått, så tror bilen at den spinner på ett bakhjul og slår inn ASC og kveler motoren. Mest sansynlig er det en av de bak som er defekte.

Jeg holder til i Vestby og har både Carsoft BMW diag verktøy og håndholdt scan tool.

Dersom du bytter pumpe er det mulig at du må kjøre en "Adaptation" - oversatt til norsk at bilen "tilegner" seg alle deler som den innehar og aksepterer de som sine egne. Er ikke sikker på om ABS pumpa har en slik chip som må adapteres. Jeg hadde nøyaktig den samme feilen, og da var det høyre bak ABS sensor

Englevakten (w126)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Jeg har ICarsoft i910 diagnosetester, men får ikke opp noe feil på sensorer. Men det kan vel hende den ikke klarer det, men jeg fikk den i går; så kan jo være meg også.. Da er det kanskje høyre bak da, for hvis det hadde vært venstre, så hadde vel speedometer og forbruksmåler streika også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Jeg har ICarsoft i910 diagnosetester, men får ikke opp noe feil på sensorer. Men det kan vel hende den ikke klarer det, men jeg fikk den i går; så kan jo være meg også.. Da er det kanskje høyre bak da, for hvis det hadde vært venstre, så hadde vel speedometer og forbruksmåler streika også? 

Det har jeg lite kjennskap til, og i så tilfellet var ikke klar over at ABS sensor venstre bak hadde de funksjoner også? Det høres drøyt ut. Ville tro at det var andre sensorer for slikt, men kanskje noen annen med bedre kunnskap kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...