al3x Skrevet Mars 25, 2014 Share Skrevet Mars 25, 2014 Hei! Etter noen år med Merce, har jeg nå kjøpt meg BMW igjen. Og det var meget deilig må jeg si . Denne gangen ble det en 98mod 523iat med lyst sportskinn interiør, 4x el.vinduer multiratt, 2-veis takluk, cruisecontrol ++. Km.stand er 237.000. Ganske pen bil med M-front 19" BBS LM replica hjul og moderat senk. Men den har noe riper, rust og bulker. Mye av det kan poleres bort, men i bunn og grunn må store deler av bilen lakkeres. Bilen har div feil som må fikses, denne tråden kommer til å inneholde bilder og tekst av prosessen. Noe av det som må fikses er: Bakluke må byttes (HELT opprustet) Gå over ledningsnett til bakluke da denne lever sitt eget liv. Venstre bakdør må byttes Bytte bremser forran Rep. av sprukket M-front Etter at disse tingene er fikset så kommer bilen til å få noen andre oppgraderinger som: Montere justerbar senk forran og bytte til kortere dempere bak Ny eksos Chip (vet det ikke er mye å hente, men har en bror som driver med dette så koster meg ikke noe) Andre felger? Div stereo oppgraderinger M-tech ratt M-Bakfanger M lister rundt hele bilen Foliere over treverket inne i bilen Kommer sikkert på mere og gjøre etterhvert også. Driver og lurer på dette med M50B25 innsug. Er det virkelig noe å hente på dette? Er det virkelig verdt jobben med å bytte? Har hørt det skal ha mere effekt på m52b28 enn m52b25 som står i min bil. Til slutt slenger jeg med noen bilder av bilen. Håper på vertfall noen følgere på denne tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bayerks-mach-werk Skrevet Mars 25, 2014 Share Skrevet Mars 25, 2014 Ser ut som en fil, men synd med den rusta da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Juni 20, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2014 Er vel på tide med en liten oppdatering her. Har fått gjort noen småting med bilen i det siste. Er alt for dårlig på å ta bilder mens jeg holder på, men skal prøve å bli bedre på dette etter hvert . Folierte over treverket med carbon film. Kjøpte den på biltema igrunn bare for å teste, hadde ganske lave forventninger må jeg si. Men ble meget positivt overasket over kvaliteten! Stretchy å fin å jobbe med selv på de buede listene. Var ikke nødvendig med noe oppvrming av folien heller. Har ett par før å etter bilder, skal prøve å få tatt mere bilder av interiøret etter hvert. Før: Etter: Ble vertfall mye penere enn det orginale treverket! Så byttet jeg bakluke for ett par uker siden. Begynnte på det alene, men skjønnte fort at dette ikke var noen en manns jobb så fikk en kompis til å hjelpe meg med dette. Sinnsykt tunge disse baklukene . Underveis i demonteringen: Ser noe av rusten nede på anten der. Bakluken var omtrent delt i to! Her er noen av kablene i gjennomføringen til bakluken. Var flere som var brudd enn som var hele. Demonterte selfølgelig ledningsnettet og la inn nye kabler slik at dette ble gjort skikkelig . Hadde vært folk der å prøvd å lappe før uten mye hell. Å andre siden var heller ikke noe bedre: Her er hullet til gjennomføringen under dekselet til bakruta: Å her har vi fått på den nye bakluken og ferig med justeringen. Fornøyd med resultatet egentlig . Men den skal selfølgelig lakkeres i bilens farge Lakkerte også listene rundt vinduene og nyrene svart med plastidip. så mye penere ut enn de chrome listene. Er også i markedet for svarte lister rundt bilen om noen har dette liggende. La på gul film på grøftelysene også. Synes bilen begynner å bli fin nå. kom gjerne med positive og negative tilbakemeldinger om noe burde gjøres annerledes. Her har jeg lakket bakluken svart med plastipid. Blir bare i påvente av lakk. Ser uansett bedre ut enn lilla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå