sande97 Skrevet Mars 26, 2014 Share Skrevet Mars 26, 2014 hei eg har ein bmw e39 2l automat (5 serie) lurer på å sette inn ein 2,5 liter motor frå ein e36. den har manuel kasse. passer og tåler automat kassa motoren? passer motoren rett i? er det mykje arbeid og bygge om frå automat til manuell? har ein e36 manuel dele bil. takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mixi14 Skrevet Mars 26, 2014 Share Skrevet Mars 26, 2014 Jeg veit iallfall at du må bytte til bunnpanne ifra e39 bunnpanne istede for å bruke e36 bunnpanne fordi e36 er omvendt enn e39 bunnpanne er laget. Litt usikker på hvor mye arbeid det er å bytte ifra auto til man, men det går fort hvis du har alt regner je med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sande97 Skrevet Mars 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2014 kan eg bruke bunn panna frå 2literen som står i da??? takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mixi14 Skrevet Mars 26, 2014 Share Skrevet Mars 26, 2014 Ja går fint det det er utrolig mye likt på alle m50 og m52 ifra 2.0 til 2.8 liter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sande97 Skrevet Mars 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2014 okey flott:) nokren som veit om det er samme motor fester? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mixi14 Skrevet Mars 26, 2014 Share Skrevet Mars 26, 2014 Det tror je nok det itte er men du kan jo bare ta ifra din 2.0 liter motor:) Det går fort å bytte over dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sande97 Skrevet Mars 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2014 okey takk for svar:) då er det berre å eu godkjenne bilen og så begynt og montere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 26, 2014 Share Skrevet Mars 26, 2014 Startsperre/EWS er jo første clue.. Hvordan mente du å få start? Nøkkel, ewsboks og styreenhet er jo kodet sammen i din e39.. Vet ikke om ledningsnettet uten videre passer over på e36 motor. Nå er jeg ikke helt 100% sikker, men tipper det blir kraftig konflikt der. Automat til manuell krever at du må bytte drivlinje, ha manuellkasse som passer til bilen (vet ikke om e36 passer) og slavesylinder samt clutchpedal m alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sande97 Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2014 hmmm ja , får se hvor mye arbeid eg gidder og legge i det, kan vær eg helder seler bilen og kjøper e36 eller noe sann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå