powerfulglenn Skrevet Mars 27, 2014 Skrevet Mars 27, 2014 Hei, har en Bmw E39 som hadde et motorhavari.. også puttet jeg inn en 523 motor i bilen.. Lurer på om hva jeg egentlig må gjøre for og få det inn i vognkort? Jeg hadde en donorbil som jeg tok deler av og har salgskontrakt på den donor bilen..Så er det noen som har gjort det før? Er litt kjedelig og evt søke også får jeg avslag + at jeg får brev av statens vegvesen om og vise bilen på teknisk.. Hva gjør jeg? Takk for svar
glue Skrevet Mars 27, 2014 Skrevet Mars 27, 2014 tror ikke du skal trenge å bytte noe som helst men du må få bekreftelse fra bmw verksted på at bilene er like understellsmessig.
camxer Skrevet Mars 27, 2014 Skrevet Mars 27, 2014 Tror statens vegvesen blir ikke helt tilfreds med at du kommer til de for å søke om ombygging og godkjenning med en allerede ombygd bil. Du må også ha papirer på motor dvs hvilken bil den kommer ifra og full dokumentasjon som viser at understell/bremser er lik eller byttet til 523.
powerfulglenn Skrevet Mars 27, 2014 Forfatter Skrevet Mars 27, 2014 Okei Da må jeg nok kaste den ut Men har papirer og alt Men takk skal dere ha for svar
camxer Skrevet Mars 27, 2014 Skrevet Mars 27, 2014 Tror det er bedre å ta kontakt og høre hva de syntes om det først. Uten å oppgi navn/reg. nummeret selvfølgelig Fra det jeg har lest her på forumet gjennom årene, så varierer det veldig fra sted til sted. På statens vegvesen i stavanger var de veldig vanskelige mot meg og krevde papirer fra BMW selv (ikke verksted/forhandler) på at det var lik karosseri og dokumentasjon på alt som hadde med understell, bremser og drivlinje å gjøre. Mine planer var litt mer omfattende da, siden det var snakk om ombygging fra rekkesekser til V8.
powerfulglenn Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Skrevet Mars 28, 2014 hmm, ja kanskje jeg burde det ja Takk for tipset Kjipt.. men droppa du bygget?
D.Toft Skrevet Mars 28, 2014 Skrevet Mars 28, 2014 du kan jo bare drite i å godkjenne og da.. dem er helt lik utvendig, ser ikke forskjell.
powerfulglenn Skrevet Mars 28, 2014 Forfatter Skrevet Mars 28, 2014 blir jeg dratt innpå teknisk for noe også sjekker de blokka også står det 2,5L... da er jeg fuckt..
D.Toft Skrevet Mars 29, 2014 Skrevet Mars 29, 2014 KUN om dem kan bevise at det er motor endringen som er grunnen til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå