Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en Bmw E39 som hadde et motorhavari.. også puttet jeg inn en 523 motor i bilen.. Lurer på om hva jeg egentlig må gjøre for og få det inn i vognkort? Jeg hadde en donorbil som jeg tok deler av og har salgskontrakt på den donor bilen..
Så er det noen som har gjort det før? Er litt kjedelig og evt søke også får jeg avslag + at jeg får brev av statens vegvesen om og vise bilen på teknisk.. Hva gjør jeg? :) Takk for svar :)

Skrevet

tror ikke du skal trenge å bytte noe som helst ;) men du må få bekreftelse fra bmw verksted på at bilene er like understellsmessig.

Skrevet

Tror statens vegvesen blir ikke helt tilfreds med at du kommer til de for å søke om ombygging og godkjenning med en allerede ombygd bil. Du må også ha papirer på motor dvs hvilken bil den kommer ifra og full dokumentasjon som viser at understell/bremser er lik eller byttet til 523.

Skrevet

Tror det er bedre å ta kontakt og høre hva de syntes om det først. Uten å oppgi navn/reg. nummeret selvfølgelig :P

Fra det jeg har lest her på forumet gjennom årene, så varierer det veldig fra sted til sted. På statens vegvesen i stavanger var de veldig vanskelige mot meg og krevde papirer fra BMW selv (ikke verksted/forhandler) på at det var lik karosseri og dokumentasjon på alt som hadde med understell, bremser og drivlinje å gjøre.

Mine planer var litt mer omfattende da, siden det var snakk om ombygging fra rekkesekser til V8.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...