oakland Skrevet April 3, 2014 Skrevet April 3, 2014 I dag tidlig kl 06.30 skulle eg ut for å starte bilen, men da bare klikket det i eit rele eller noe. Bilen ville hvertall ikkje starte, samme problemet hadde eg i går morgen. Det var kaldt ute, muligens -3 grader. Da eg kom heimatt fra jobb ca i 15.30 og det var blitt varmt i været så startet bilen uten noe problemer. Hva kan være problemet her. mvh Erling Eikeland
camxer Skrevet April 3, 2014 Skrevet April 3, 2014 Lade batteriet eller/og sjekke spenning på den? Ellers så er det muligens ews som tuller. Enklest å begynne med å lade batteriet da.
oakland Skrevet April 3, 2014 Forfatter Skrevet April 3, 2014 Har hatt mye problmer med dette før, ligger en tråd her på forumet at bilen stjeler strøm. Den ville liksom ikkje "kjinne" en gang sa bare klikk klikk klikk. Hva er ews for noe ??
camxer Skrevet April 3, 2014 Skrevet April 3, 2014 EWS er navnet på startsperren som du har i bilen. Siden du nevner at du har problemer med noe som stjeler strøm i bilen, så er jo batteriet et bra sted å sjekke. Det har skjedd til meg to ganger at jeg glemte å skru av et interiørlys i en audi jeg hadde over natten. Første gang sa det bare klikk i et relé og det var ingen liv i bilen, men alt fungerte etter å ha ladet opp batteriet. Andre gangen hadde bilen samme symptomer, men det tok knekken på batteriet som var ikke ny fra før av. Prøv å koble på en litt kraftig batterilader og se om du får liv i batteriet Hvis ikke, så måler du det med et multimeter og sjekker spenningen (du kan forsåvidt gjøre det med en gang om du har et multimeter) er bare å google eller søke i forumet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå