Gå til innhold

E34 - Problem - bass i alle høytalere

Anbefalte innlegg

Hei!

Først: Jeg har uhyre lite peiling stereo, men skjønner elektronikk. Så om det er noe jeg kan måle meg fram til så skal jeg nok klare det om noen peker meg i riktig retning. 
Jeg har et problem med lyden i min E34, den har et fullstendig originalt anlegg, med HIFI utgaven. med unntak av en sub i bagasjerommet.

Problemet er at hvis jeg prøver å spille høyt (ikke engang kjempehøyt) så høres det ut som alle elementene prøver å spille som sub og de minste diskantene i døren begynner å vrenge. Jeg har prøvd å stille på instillingene på spilleren uten hell. Men jeg har ikke hatt ute cdspilleren da jeg ikke vet hva jeg skulle sett etter.
Kan legge til at jeg har en Kenwood spiller som ser noe billig ut!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som enten du sliter med en/flere sprengte høyttalere, eller en kortslutning på en høyttalerkabel. Jeg ville tatt ut og testa en og en høyttaler på f.eks en hjemmekinoforsterker på stua di, for å høre etter feil. Hvis alle låter ok, må man bare begynne lete etter en kortslutning som følge av f.eks avisolert/klemt kabel. Skjer stort sett bak høyttalere, bak spiller eller ved evt forsterker i bagasjerommet. Ser alt ok ut, prøv en annen spiller. Men høyttalere blir slitne med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...