piter Skrevet April 5, 2014 Share Skrevet April 5, 2014 Hei Trenger hjelp med varmeapparatet på e36n min, Det er 3 inn/utganger på varmeapparatet, men på motoren jeg har satt i er det kun 2. Den til høyre er retur og venstre er inn i bilens kjøreretning, er jeg ganske sikker på, men den i midten vet jeg ikke hvor skal hen. Noen som kunne hjulpet meg? evt hva jeg skal gjøre? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet April 7, 2014 Share Skrevet April 7, 2014 De to til høyre skal igjennom varmeventilen. Du har tre tilkoblinger siden du har 2-sone klima i bilen. Har du tatt vare på ventilen fra den forrige motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet April 7, 2014 Forfatter Share Skrevet April 7, 2014 høre i bilens kjøreretning? eller høyre på bilde?kjøpte bilen uten motor, så var ikke med noe..Noe annet jeg kan gjøre? midlertidig løsning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet April 7, 2014 Forfatter Share Skrevet April 7, 2014 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet April 8, 2014 Forfatter Share Skrevet April 8, 2014 kan noen hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet April 9, 2014 Forfatter Share Skrevet April 9, 2014 ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet April 10, 2014 Forfatter Share Skrevet April 10, 2014 Jeg kan ta og koble den i midten inn på returen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 Hei, se bildene under. Nummer 1 er vannventilen Sett fra bildet ditt så skal: Slange nummer 5, til høyre tilkobling Slange nummer 6, til midtre tilkobling. Slange nummer 4, til retur (tilbake til radiator/ framside av motor) Se pilene for strøm-retning på bilde. Sett fra bildet ditt så skal: slange nummer 5, til venstre tilkobling. Vet ikke hva du har nå, men mine anbefalinger og tips i beste rekkefølge: Jeg vil anbefale deg å få tak i en vannventil fra huggeren for 2-sone. (Slik at temp kan reguleres høyre/venstre uavhengig). Evnt. at du skaffer en for 1-sone og setter inn ett T stykke mellom sonene. Får du ikke tak i, kan du sette inn T stykket i stedet for vannventilen. (Full varme i kupe hele tiden). Siste utvei er å koble retur rett på tilførsel å ikke ha et fungerende varmeapparat. Delenummere: 64118375792 - m/klima (2-sone). 64118375443 - u/klima (1-sone). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet April 10, 2014 Forfatter Share Skrevet April 10, 2014 H på bilde mitt er retur. Venstre er inn. Prøvde og fylle systemet vann, og la den i miden stå åpen. Men kom ikke noe ut der. Såå jeg tror det at nå så er det bare en sone av anlegget somfunker, men jeg kan kjøre sånn som en midlertidig løsning? Hva tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 Du kan nok fint kjøre slik som en midlertidig løsning ja, MEN da ville jeg plugget igjen hullet i midten! Kjølesystemet skal være tett, eller så kommer det luft inn i systemet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piter Skrevet April 10, 2014 Forfatter Share Skrevet April 10, 2014 Ja har plugge det igjen:) Får se om jeg får tak i testen jeg trenger:) Takk for hjelpa:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå