myrvoll Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 For ca litt over 1 år siden skaffet jeg meg en 328i e36 som senere viste seg å kreve en god del arbeid Er jo ett vellkjent problem å plages med rust i hjulbuer, men det viste seg å være langt værre Har en god del bilder nå og tenkte jeg like godt kunne starte en tråd. Har også kjøpt en delebil, 320i med gåen toppakning og en god del rustproblemer !: ) , trenger ikke så mye fra den så er bare å rope ut om noen trenger deler i nærheten av bodø / nordland Om bilen: 1996 E36 328i - m52b28 med insug fra b25 - KN filter - Gamle gode Alpine headuniten <3 - ca 180 km på telleren - m3 speil Hva som er gjort til nå i mitt eie eller pågår: - Bytte bremserør og bremseslanger - Slipe alt av rust på chassie - Sveise kanaler for rust - Sveise inn ny bunnplate (hele passasjersiden med mere) - Sveise inn ny hjulbue - Elektrisk krøll etter tidligere eiere (lys, høytalere og spoiler bla.) - Bytte ødelagte lister rundt omkring på bilen og mye annet småfiks - Montert Rockford fosgate setup med to 12" - Fikset problemer med supping når jeg brukte 18" - Rustbehandlet og tectylert både insiden og utsiden av gulvet - Montert ekstra asfaltmatter for støyreduksjon! - Byttet toppakning og montert 3,5mm tykkere toppakning pga videre planer, GLEDER MEG. ( klarer noen å gjette hva ?) - Vedlikehold av ventiler - Reperasjoner av sideskjørt, disse var festet med tectyl og var ett helvette å skrape vekk all dritten både fra bil og skjørt. To do list: - Sveise inn nye katalysatorer - Montere nye bremseklosser og kalypter - Hel-lakering til sommeren er planen! - Finne en løsning på å få lyd fra subben bedre ut i bilen TIPS? - Driver på å fikser en del sprekker i frontfangeren, men skal muligens kjøpe ny mtech. - Nye bmw emblem til felgene / muligens nye felger og hehe - Turbo i fremtiden? Lager tråden mest for å dokkumentere arbeidet, og kjekt å få litt hjelp når man lurer på ting Litt bilder, kommer flere! Litt bilder, kommer flere!: ) Kjekt med løftebukk! Litt av tectyleringen Ganske ribbet invendig Før Etter, Sveiset inn helt ny plate her Asfaltmatter for lydisolering, hjelper nok på! Nye fester til varmeskjold Obligatorisk bilde av motorrommet. emptii reagerte på dette 1
myrvoll Skrevet April 5, 2014 Forfatter Skrevet April 5, 2014 Hehe , Delebil har fått dobbeltbetydning
myrvoll Skrevet April 5, 2014 Forfatter Skrevet April 5, 2014 Noen som har peiling på hva slaks sensor dette er og hvor i *** den skal festes, Tror selv det er rett å slett temp føleren til kjørecomputeren som måler ute temp men er ikke sikker noen som vet? http://bimmers.no/topic/781618-bmw-328i-e36/?p=2871299
Ullsokk Skrevet April 5, 2014 Skrevet April 5, 2014 Helt riktig det. Den skal egentlig sitte i en luftekanal til bremsene, men den mangler du ser jeg Sent fra min GT-N7105 via Tapatalk
myrvoll Skrevet April 5, 2014 Forfatter Skrevet April 5, 2014 Helt riktig det. Den skal egentlig sitte i en luftekanal til bremsene, men den mangler du ser jeg Sent fra min GT-N7105 via Tapatalk ikke det viktigste, men skal få festa den såklart
myrvoll Skrevet April 5, 2014 Forfatter Skrevet April 5, 2014 Nye bremseslanger Som dere ser er alt av fjernet helt fra manifold og bakover, har problemer med utslipp men skal sveise inn to biltema katalysatorer asap, blir en god del jobbing i påskeferien! - kommer bilde etterhvert Grom-potta! Er det noe jeg elsker mere en lyden generelt, må det være det kraftige brummet som opstår ved oppstart! Kan legge ut video en gang i framtiden om ønskelig. Ble fortalt dette er ei scorpion potte, men har ikke fått bekrefta dette - Nen som har peiling og kan svare meg på dette? Såklart rust rundt bagaselokket også :/ Forsterkern montert på venstre siden i bagaserommet. Liten update; har nå bestilt bremseklosser og bremseskiver, forhåpentligvis ikke så lang leveringstid men har nok å holde på med uansett. Det klør i fingrene og gleder meg til å få bilen på veien igjen! - Spørsmål ?
myrvoll Skrevet April 6, 2014 Forfatter Skrevet April 6, 2014 Ny dag unnagjort! fått inn en god del av interiøret og feilsøkt på litt elektriske problemer. Vitse fra før av att det har vært jævlig mange rare elektriske løsninger og fant noen flere :3 Død elektrisk kontakt til bakre hovedlykt. Fant kabelen i Harnesset og ohmet og målte strøm, Fra sikring --> Lysbryter --> bakre kontakt Bryteren Så er det varmluftskanalene som skal på her trenger jeg hjelp! finner ***** ikke ut hvor i ****** denne kanalen skal (to av di, speilvente så en skal på vær side) Listen rett over nummerskiltet på bagasjerommet var knukket men hentet fra delebilen og lakkerte den. Lite delelager for eksos og interiøret Fått renset og støvsug golvteppet og etter en god del knoting fikk vi det inn Fant en kjekk plass å plassere delefilteret ,er ett MB quarts delefilter, husker ikke helt hvilken model. Og slikt ser det ut innvendig nå! skal ha midtpanelet fra delebilen over i denne, Å sette inn setene blir noe av det siste som gjøres når alt annet er fikset, lettere slik Har også montert fast setebeltene igjen + ny gasspedal Gamle kalypterne, disse må byttes men bremseklossene ser ut til å ha vært byttet for ikke så veldig lenge siden, så blir å bruke disse videre Og selfølgelig fant jeg en god porsjon rust på innsiden av venstre bakdør **!"#"%*!*"! dukker alltid opp noe hehe Og avslutter med ett lite spørsmål, fant nemlig denne boksen framme på pasasjersiden, var ikke tilkoblet noe og hadde aux/greenjack kabel koblet i seg som ikke var koblet til noe som helst - Noen som har peiling på hva denne har vært brukt til? Rein nysgjerighet Håper noen har peil og kan svare meg om luftekanalene og den svarte boksen
aalgaard Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 se her ja hadde vert kjekt å sett noen helhetsbilder av bilen også
myrvoll Skrevet April 6, 2014 Forfatter Skrevet April 6, 2014 se her ja hadde vert kjekt å sett noen helhetsbilder av bilen også will do, men ikke veldig fin utenpå enda, men joda kan vell få se noen skavanker, var slik når jeg kjøpte den, tok av tusenmetringene rimelig kjapt hehe , stor sprekk i frontfanger nede,grøftelys er heller ikke festet ordentlig (brukne fester)
Trulsjoha Skrevet April 6, 2014 Skrevet April 6, 2014 Luftekanalen, er ikke det den som skal stå i fangeren, ved siden av grøftelys? Luftkanal til bremser
myrvoll Skrevet April 7, 2014 Forfatter Skrevet April 7, 2014 Luftekanalen, er ikke det den som skal stå i fangeren, ved siden av grøftelys? Luftkanal til bremser kan godt hende, skal få sjekket, du hakke peiling på den svarte boksen og ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå