Gå til innhold

motortrøbbel i 98 mod e39

ke39
 Share

Anbefalte innlegg

har nettopp kjøpt en 98`mod 520. etter 10 dager slokner den uten forvarsel. nye plugger ble satt i(dei gamle såg forjæ....ut.dette hjalp ikke og siden eg ikkje har teste utstyr vart bilen satt på bosch-bilverksted.alle sensorer blei friskmeldt(ingen feilkoder) men det var liten komp på syl 1 og 4.dette kunne oppstå på biler som hadde stått lagret en stund. kunne være ventilløftere som kilte seg.

er det noen som har en mening om dette????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe av det samme på min, sto på tomgang så bare slokna den, men da var det veivaksel sensor/ Kamaksel sensor(Bytta begge) som var defekt! Men siden du ikke fikk opp noen feilkoder er det vanskelig og si. Hvordan er det og starte bilen? Tar det lang til før den fyrer? Mulig du må bare ta deg en lang kjøre tur :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme, plutselig begynte bilen bare å slokne og den sliter litt avogtil med å starte avogtil, kan det være Coilene som er slitene?

Mest sannsynlig Kamaksel eller veivaksel sensor, Trur bilen fusker og går ujevnt på tomgang når coiler begynner og bli dårlig, Men skal ikke si at dette stemmer 100% :D

Du bør nok få tatt en diagnose på bilen, men litt vanskelig og vite hvem av sensora som er defekt da diagnose programmene ikke klarer og se forskjell fra kam og veiv sensorene :D Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe av det samme problemet selv.

Først byttet jeg en uorginal kamakselsensor. Fortsatt problem.

Deretter byttet jeg veivakselsensor. Problemet forsvant.

Det viste seg senere at den uoriginale kamakselsensoren var defekt. Byttet denne til en original sensor, som virket.

Lærdommen i mitt tilfelle var  at det hadde ikke noe å si om kamakselsensoren var fungerende eller defekt. Veivakselsensoren var kilden til problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...