engern Skrevet April 8, 2014 Skrevet April 8, 2014 Var på eu kontroll med en e36 sedan i dag og fikk 2'er feil på for høy co utslipp. Fylte på 50/50 med 95 blyfri bensin og e85 bil bensin før kontrollen. Men kjørte ikke bilen hardt, noe jeg sikkert burde gjort? Noen som har noen tips å komme med for å få ned CO?
Tyggern Skrevet April 8, 2014 Skrevet April 8, 2014 fylte 50/50 på full tank? med E85 og Bensin, og fortsatt har høy Co2....??? Da må det jo være noe som ikke er riktig..... Er bilen mappet for å kjøre så høy blanding E85?
^B^M^W^ Skrevet April 8, 2014 Skrevet April 8, 2014 Er det CO (karbonmonoksid) eller CO2 (karbondioksid) som er påpekt ? Du nevner begge. E85 vil med de fleste ikke-flexifuel motorer gi høyere utslipp av CO2 ved forbrenning enn bensin, men betraktelig lavere utslipp av CO. Om det er CO2 som er problemet ville jeg prøvd på nytt med ren blyfri 95, om det er CO er forbrenningen dårlig. Se forøvrig: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Fakta+og+statistikk/Kjoretoy+og+drivstoff/Bioetanol http://www.energytribune.com/2739/more-ethanol-equals-more-co2-emissions
Eriksen933 Skrevet April 8, 2014 Skrevet April 8, 2014 Olje skift, og eventuelt bytte av tennplugger Dette skal trekke ned CO2 betraktelig
engern Skrevet April 8, 2014 Forfatter Skrevet April 8, 2014 Det er nok co som er for høy. På lappen har kontrollør skrevet for høy co/lambda. Da skulle det altså hjulpet med e85 da? Olje,oljefilter og plugger er byttet for få uker siden. Sitter åpent KN filter i den. Hvis det kan ha noe å si? Dette renset jeg for en uke siden.
kjølen Skrevet April 8, 2014 Skrevet April 8, 2014 Kast KN filteret og sett på orginal luftfilterboks/filter
Eriksen933 Skrevet April 8, 2014 Skrevet April 8, 2014 Vanskelig og si da..Hadde det vært Lambdasonden, mener jeg at motorlampa hadde lyst, dårlig effekt og fusking.
Eriksen933 Skrevet April 8, 2014 Skrevet April 8, 2014 Kast KN filteret og sett på orginal luftfilterboks/filter skal det ha så mye og si på CO med KN filter a? Men selvfølgelig, anbefaler originalt.
engern Skrevet April 8, 2014 Forfatter Skrevet April 8, 2014 Den bruker ikke mye bensin heller. Har brukt ganske lite på mila så lenge jeg har eid den. Hvis det var gåen lambda så øker vel bensin forbruk en del? Ingen lamper lyser. Ingen fusking heller. Tenkte på å kjøre tanken så godt som tom å fylle rein E85 å ta kontrollen, så fylle opp tanken med normal bensin etterpå. Kan jo hende det hjelper.
engern Skrevet April 8, 2014 Forfatter Skrevet April 8, 2014 Rett før neste kontroll skal jeg kjøre bilen god og varm også. Lang tur med høyt turtall skal visst hjelpe på har jeg lest. Mulig det bare var det som var feilen, at jeg ikke kjørte den varm nok før kontroll. Ble en kort tur på noen kilometer bare fra meg til verkstedet.
Johnny Bravo Skrevet April 9, 2014 Skrevet April 9, 2014 Kjøp deg en slik liten flaske med rens på en bensinstasjon. Gjør underverker på avgassmålinger. Jeg har brukt å fylt full tank og hatt på en flaske i god tid før PKK på eldre biler jeg har hatt. Kjør den nærmere tom , fyll halv tank og en ny flaske med rens. Jeg brukte også Miljøbensin kjøpt på felleskjøpet en gang, funket det også men litt mer tungvindt. Dette er dog bare en midlertidig jukseløsning
engern Skrevet April 11, 2014 Forfatter Skrevet April 11, 2014 Da prøver jeg å ha på ett par flasker med sånn rens. Også tenkte jeg å ta av luftfilteret når jeg parkerer utenfor verkstedet til neste kontroll. Har lest at det også hjelper litt. Stemmer det?
Johnny Bravo Skrevet April 11, 2014 Skrevet April 11, 2014 Du bør ikke fylle på slik rens og kjøre rett på kontroll, da kommer all dritten ut mens avgassen blir målt Kjør noen kilometer med godt med turtall etter motor er varm først.
Fliid Skrevet April 11, 2014 Skrevet April 11, 2014 Høy lambda verdi på avgass er for mager blanding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå