Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,  kjøpte meg en 518 her for 4 dager siden. turbo som dere kanskje har skjønt :)

 

litt info om motor.
m20b23.

MLS ståltoppakning
Justerbar kamdrev
ARP toppbolter
Neddreide stempel
Turbokam fra KSR (Duration 290°. 10.5 mm løft. 110° fullt løft)
MS-II datasprut
600cc dyser
WG fra Turbonetics
3" eksos hele veien

5mnd gammel 4pucks clutch fra PPF
5mnd gammel 618 forsterka trykkplate PPF

 

Motoren ble benket ifjor til 253hk på hjula, på 0,9-1 bar med en gammal sliten turbo.
nå står det på større turbo og 1.3 i ladetrykk.   men såklart.  rasa turboen her forje dan :D
så har kjøpt ny turbo. men blir stor service på både bil og motor da det trengs :)

litt bilder :)

post-72921-0-69574900-1397826381_thumb.j

post-72921-0-69544300-1397826731_thumb.j

post-72921-0-34594700-1397826909_thumb.j

 

ja, trenger en motorvask.
post-72921-0-98493100-1397827124_thumb.j

post-72921-0-01682400-1397827336_thumb.j

 

 



 

  • 2 weeks later...
Skrevet

hei,   begynte og bytte turbo idag,  gamle turbon var sliiiten :D   blir kina turbo nå og,  men som er byttet ut lager å balansert akslingen i.  så satser på litt mere ladetrykk denne gang :)  måtte også bestille noen AN overganger og vband flenser og klemmer...  kommer mer når ting begynner å komme sammen :)

post-72921-0-07516700-1398539461_thumb.j

post-72921-0-29253100-1398539496_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...