Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en E36 320i. Har tenkt litt på å bytte motor fra m52b20 til m52b25/b28. Er dette noe som er vanskelig å få godkjent? Er dette mulig? Hva annet enn motor er det som må byttes? Kan egentlig ikke så mye om bil, men har denne bilen som et lite prosjekt på siden for eksperimentering.

Skrevet

Bytta på Lørdag selv fra B20 til B25. Motoren er akkurat 100% identisk. Eneste jeg måtte gjøre var å flytte ledn nettt fra tolitern over på 2.5 siden jeg har automat! Ellers rein plankekjøring. 1,5 time ut, og samme for å sette inn :) Har en E39 da, men er vell ikke så veldig mye anerledes i grunn.

Godkjenning???? Tsss ;)

Skrevet

Har manuell, trenger jeg da ikke bytte nett? Trenger jeg ikke bytte hjerne eller noe? Har ikke AC på min, vil det ha noe å si om motoren kommer fra en som har AC? Ville en motor fra en 5 serie smetti inn? Takk for svar, var noe sånt jeg håpet på.

Skrevet

Så lenge det er manuell gir som har stått på bilen du har fått motor fra, er det likt. Fra 5 serie til 3 serie er bunnpanne forskjellig. Men den flytter du over fra tolitern da. Trenger ikke bytte styreenhet. Jeg gjorde ikke det, og tror ikke at jeg merker noen forskjell! Drar som juling nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...