Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på om det er noen som vet om noen gode og stive dekk?

Tingen er det at jeg har endel negativ camber, som gjør at dekka blir veldig for slitt. Har kjørt ca. 4000 km med de som står på nå, og alle 4 er ødelagte. Vil ha dekk i dimensjonen 215/35 19, og skal på 19x8,5 felger :)

Setter pris på råd

Skrevet

camxer: Skal se på de da

bjalle :Er fult klar av at det vil slite endel uansett, har vurdert å ta hjulstilling, men egentlig lyst å beholde camberen ;)

Skrevet

Ok foringer og kuleledd slites jo også en del ekstra med feil hjulstilling så det bør man ta med i regnestykket,ville nok heller kjøpt brukte dekk på for eks finn.no hvis jeg var deg,19" koster jo skjorta nytt.

Skrevet

Spissinga er ikke feil da?

Har camber foran og bak jeg og, men bak er spissinga på tur i forhold til foran, så spiser bakdekk :P

Får nye dekk denne uka, så skal så justert høyde og ta spissinga da :) 

Skrevet

er camberen som gjør det, men det var billigdekk, så det har nok litt å gjøre med det også, men får se om jeg kansje får justert litt på diverse hjulvinkler :)

Skrevet

Ok foringer og kuleledd slites jo også en del ekstra med feil hjulstilling så det bør man ta med i regnestykket,ville nok heller kjøpt brukte dekk på for eks finn.no hvis jeg var deg,19" koster jo skjorta nytt.

Må lide for skjønnheten vet du ;) Men godt mulig at jeg justerer de litt inn iallefall

Skrevet

Skjønner ikke hvor folk har det ifra, men negativ camber alene sliter ikke mye mer en 0 camber. Du sliter bare over et mindre område av dekket.

Det som sliter er feil relativ spissing, gjerne lik det den skal være orginalt. Kjører du mye negativ camber så setter du toe til akkurat 0 både foran og bak. Da får du garantert 15-20000km ut av dekkene. Ja, det vil spore endel mer, men dekkene slites iallefall ikke så mye. Mulig du må ha nye bærearmer som er justerbare om du kjører veldig lavt og med mye vinkel.

Hilsen en som har kjørt med -3 og -4 grader negativ de siste 4 år;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...