bmw6856 Skrevet April 23, 2014 Skrevet April 23, 2014 Hei alle sammen fra ein ny bruker! Hadde bilen på ein liten service idag kor bl.a kjølevæske vart bytta,det gjikk ikkje heilt etter planen. Mekanikeren ringte meg og forklarte att ein eller anna plugg var knekt fra før og han skulle prøve og lime den med plastikklim så det ikkje skulle bli lekkasje.Eg spurte om ein ikkje kunne bytte heile pluggen,men det var visst vanskeleg sidan pluggen satt fast. Fikk omsider beskjed om att bilen var klar,henta den og fikk beskjed om att han trudde att pluggen skulle holde tett. Har noken ein ide om ka so ha skjedd her?Skal på langtur og må vite att det er i orden.Ser og på fakturaen att det er bytta 2,5l kjølevæske(antall 2,5 mobil antifreeze),er ikkje det for lite?
LK Skrevet April 24, 2014 Skrevet April 24, 2014 Det er sikkert plastpluggen til luftingen. Sitter på toppen av termostathus og\eller toppen på eksnpansjonstank. Disse har jeg selv knekt flere ganger,men alltid fått pirket dem ut med en liten flattrekker. Disse skal ikke skrues så hardt til,da knekker de lett.
bmw6856 Skrevet April 24, 2014 Forfatter Skrevet April 24, 2014 Skjønner ikkje kvifor dei ikkje kunne bytta pluggen da,i stadenfor og lime den og satse på att det går bra. Kan noken forklare meg ka det meinast med "antall 2,5 mobil antifreeze"som det står på faktura,betyr det att dei kun har bytta 2,5 liter?
Julianv Skrevet April 24, 2014 Skrevet April 24, 2014 Er nok luftepluggen ja. Er jo ikke sikkert de hadde den på lager Ang kjølevæsken stemmer det nok bra. Det er konsentrat og blandes ut. Som oftest 40% kjølevæske og 60% vann. evt 50/50 og da ca 5 liter.
bmw6856 Skrevet April 24, 2014 Forfatter Skrevet April 24, 2014 Ok takk for svar. Trudde berre att det gjikk med rundt 10 liter på e36 etter det eg har lest rundtom(har mista instruksjonsboka)
bjalle Skrevet April 24, 2014 Skrevet April 24, 2014 Pleier å være rundt 10 liter,ihvertfall på 6er motoren.De har vel bare tømt den via radiator ,får ikke ut alt da.
Julianv Skrevet April 24, 2014 Skrevet April 24, 2014 Får som oftest ikke ut mer enn halvparten på et skift. Det er mer enn bra nok det. Skal ikke gå mer enn 2 år mellom skift uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå