Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått 3 forskjellige feilkoder, som eg ikke helt greier og finne utav. Har søkt litt å komt frem til litt forskjelligt men.. 

2761 CDKSLS2 - Secondary air system bank2 

            (tenker mest på denne)

 

27C3 CDKTOENS - Signal oil level sensor (TOENS)

 

2738 CDKKAT - Catalytic-converter conversion

 

 

Bilen går ikke reint på 0 - 2000k rpm, lett for å kvele den.

 

Gul oljelampe lyser, men bilen bruker ikke olje(lenger)

 

Har riste lyder ved katalysatoren, muligens ødelagt eller kun ett varmeskjold. 
 

 

 

Skrevet

Tipper du har defekt oljenivå sensor. Sitter i bunnpannen.

Ang det første kan det jo være lambda som er defekt.. Kan kanskje henge sammen med det siste også men jeg skal ikke gjette for mye.

Skrevet

2761 CDKSLS2 - Secondary air system bank2 = Feilkode: P1421 Secondary air injection (Bank 2), flow too low

Checks to see if oxygen sensor
reacts to increase in unmetered
airflow generated by secondary air
pump operation. Oxygen sensor must
sense lean condition or fault will set.

 

Sjekk om du har luftlekkasje på selve pumpen eller slanger.

Skrevet

Defekt oljesensor går eg for da.

Lambdasonden lå innforbi rett området på diagnosen. 1.0 elns

Men må få sett litt nærmere på dette

Til luftinnsuget? Er ikke helt med :-/

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Skrevet (endret)

Du må sjekke selve sekundær pumpa.

 

Her har du et bilde som viser disse naglene som har en tendens til å gå i stykker og selve topplokket løsner littegrann slik at luft kommer seg ut. Du må undersøke rundt hele pumpen om det er sprekker/åpninger rundt den der hvor naglene sitter. Sjekk også under selve pumpen om naglene er ødelagt. Hadde heller ikke vært feil å sjekket slangene som går inn til pumpen om det er noe sprekk i de. Selve børsten inni har også en tendens til å gå i stykker. Jeg har selv en 318i e46 og jeg byttet denne pumpen for ca 1 uke siden :smile:

 

Får du forresten opp en motorlampe? Kilometerstand på bilen?

Endret av ErvinQ
Skrevet

Hmm får se litt på dette. Finner vell utav det

Motorlampen lyste, men antok det var katalysatoren (den lyste 1uke før).

KM er rundt 225 000

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Skrevet

Hmm får se litt på dette. Finner vell utav det

Motorlampen lyste, men antok det var katalysatoren (den lyste 1uke før).

KM er rundt 225 000

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

 

Min pumpe streiket på ca 130.000km så vil nok anta feilen ligger der en plass :-) Lykke til!

Skrevet

Hei ErvinQ, jeg tror min pumpe lekker litt luft, ikke mye, men har det noe å si? eller må den være helt 100% tett?

 

hva konsekvenser får bilen om den lekker litt?  

 

Takk for svar på forhånd.

 

:smile:

Skrevet

Hei ErvinQ, jeg tror min pumpe lekker litt luft, ikke mye, men har det noe å si? eller må den være helt 100% tett?

 

hva konsekvenser får bilen om den lekker litt?  

 

Takk for svar på forhånd.

 

:smile:

 

Hei!

 

Denne pumpen har ikke mye å si på ytelsen på bilen såvidt jeg veit ihvertfall. Denne pumpen virker kun når bilen er kald i et par minutter så slukker den seg igjen. Den er en liten hjelper. Men den skal helst ikke slippe ut luft eller ha åpninger da det kan komme inn søppel og dritt inni selve pumpen. Som jeg nevnte tidligere i denne tråden så bør du sjekke om noen av naglene rundt pumpen er gått i stykker. Dette er veldig simpelt å fikse ved å skru fast nye egne skruer. (trenger ikke være nagler av samme type) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...