Sindreh Skrevet April 29, 2014 Share Skrevet April 29, 2014 Hei, har nylig byttet motor i e39 touring. Denne var da tømt for olje, så er mest sansynelig "tørr" av avleiringer. Har da ett spørsmål angående motorrens. Har hørt om at man kan helle i en kopp med diesel for å rense grundig, Tror dere at dette er noe som fungerer bra? Eller kun på de gamle type motorer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE30I Skrevet April 29, 2014 Share Skrevet April 29, 2014 Fyll på billig olje, kjøre en tur, kjøp qmi motor rens, selger dette på torshov fyll dette i peilepinnen så lar du bilen stå på tomgang i 15min, tøm av billig oljen, fyll på kvalitetsolje. vet at mange snakker om å fylle diesel, men jeg har aldri prøvd dette, vet at qmi motor rens fungerer bra, nettopp gjort de på min 323:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindreh Skrevet April 30, 2014 Forfatter Share Skrevet April 30, 2014 Fikk du ut mye slam da? Ser bare på påfyllinglokket i "ny-motorn" hvor utrolig mye "leire" det er på den. Så har lyst til å få renset den ganske heftig, og selvfølgelig slippe å plukke fra motoren.Men noterer ned qmi! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 Jeg ville heller kjørt ett par dager på billigolje og tatt ett skift med nytt luft og oljefilter,ikke la deg lure av reklamen hos disse som selger motor rens,diesel tror jeg ihvertfall ikke er bra selv om noen påstår det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå