Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

- How many gallons would I need to dip a whole car? 3 Gallons is usually enough to cover most standard size cars;  however if this is your first time dipping a whole car, or if you're using one of the lighter colors (White, Orange, Yellow, etc.) - we sincerely recommend an extra gallon.

https://www.dipyourcar.com/FAQ.html

Skrevet

Du burde kjøpe 3stk utynnede gallon (ikke de som heter Spray, bare vanlig plasti dip). Vet ikke om Spray er tilgjengelig i Norge i det hele tatt enda, så nevner det for sikkerhetsskyld. Så skal du tynne ut 1:1, så du vil altså trenge 11 liter tynner. Selv bruker jeg cellulose-tynner fra Biltema, samt malingssprøyte derfra. 1,8-2,0mm dyse er det mest brukte, Biltema sin har 1,8mm.

Jeg brukte 2 gallon dip + 4 liter tynner på min, da jeg fikk heeelt på jorde blandingsforhold av han som skrev howto til meg. Hadde jeg hatt 3 gallon dip og like mye tynner, hadde bilen min sett pen ut den og. Dette er da snakk om en E34 touring. Skal dippe den på nytt med riktig mengde og blandeforhold i sommer, så blir det nok bra :) Lykke til! Husk å vaske bilen dagen før dipping, så den er 100% tørr, og gå over med voks-fjerner hvis den er polert eller lignende.

Første strøket skal dekke ca 50% for at de neste skal ha noe å feste seg i, og de neste lagene er det bare å peise på. Legg skikkelige, våte lag. Se noen ekstra videoer av Fonzie fra dipyourcar på Youtube for å friske opp i hukommelse angående teknikk osv før du setter i gang, så du ikke glemmer noen vesentlige tips og triks i forhold til maskering, påføring og peeling :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...