Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hentet i går en E30.

Den er ombygd, ikke så mye men den er originalt en 320(m20b20), men det sitter en m20b25 i den nå.

Problemet:

Bilen er noen ganger (når det er kaldt, etter kompisen min har forklart) VELDIG vanskelig å få start på.

Han og faren hans jobber med bil og bil elektronikk daglig, og hadde laga til en liten duppedings som styrer motstanden gjennom ledningen. Som de har koblet inn på det ene stikket oppe på innsuget/i området der en plass. (skal ta et bilde av den straks) Og når de da satte innpå den og justert motstanden litt, så fyra den med engang.

Bilen kvæler seg også hvis jeg gir for mye gass rett etter oppstart og dør sakte ut når jeg kjører med for tung fot og må ofte gire ned for å komme opp i fart igjen. Ved sakte gasspådrag går den reinere høyt i turtallsregisteret men ikke alltid.

Bilen går jevnt og greit på tomgang og koker ikke/blir ikke for varm.

Noen som har noen ideer om hva dette kan være?

Prøvde å søke litt på forhånd, men fant ikke noe særlig som virka likt .. 

Takker for evt tips og råd :)

Mvh. Mads

Skrevet

Den blåe kontakten/stikket er visst er problem når det kommer til kaldstarten :P

nezy5ezu.jpg

Sent from my iFøn using Tæpætålk

Skrevet

Emh, nei.. Har bare hatt bilen i fire fem dager, så jeg har ikke kommet så langt ennå :P

Men skal det ha noe å si på blandingsforhold luft/bensin da? :P ikke vet jeg, må bare spørre

• 2 weeks later...
Skrevet

Det er forresten ikke den brune kontakten heller, måtte ha instrukser av forrige eier for å starte den i dag og det er den blåe like under.. Koblet på den lille dingsen de har laga og den fyra med engang.. Hadde ikke sjanse på start før jeg koblet i denne.. ? :s

• 2 weeks later...
Skrevet

Feil på vanntemperatursensor. Det er den som den blå går inn på. Bytt den. Men kjøp til en 325. Ikke på regnr ditt

Skrevet

Bilen får for mye suppe hvis den ikke virker... men den du viser meg sitter på termostat huset. Så vil anta det er no bøller der

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Skrevet

Stianvi har rett, hvis tempsensor er gåen så tror bilen at den er kald til enhver tid. Og pøser på med bensin. Den sensoren der kan ikke koste mange kr.

Rart at ikke far og sønn bare bytta den ut? 

Skrevet

Tusen takk for tips! Siden det er flere av dere som mener jeg bør bytte tempsensor, skal jeg prøve det først.

Ja, du sier noe. Far og sønn er egentlig Volvo karer, er ikke så kjent med bmw, men burde kanskje vist det uansett?

• 2 months later...
Skrevet

Jeg har funnet en plugg hvor det ser ut til at det skal sitte en vakumslange eller noe sånt? Er det her tomgangsmotoren?

Eller bare er det en tapp der, som er stengt/lukket?

Postet bilde

Postet bilde

Skrevet

Aha. Men til hvor ? Hehe.

Endelig på egne bein igjen.

Postet bilde

Men så klart. Måtte ryke en bensinslange først .. :P

Postet bilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...