Toastjern Skrevet Mai 15, 2014 Skrevet Mai 15, 2014 Hei! Hentet i går en E30. Den er ombygd, ikke så mye men den er originalt en 320(m20b20), men det sitter en m20b25 i den nå. Problemet:Bilen er noen ganger (når det er kaldt, etter kompisen min har forklart) VELDIG vanskelig å få start på.Han og faren hans jobber med bil og bil elektronikk daglig, og hadde laga til en liten duppedings som styrer motstanden gjennom ledningen. Som de har koblet inn på det ene stikket oppe på innsuget/i området der en plass. (skal ta et bilde av den straks) Og når de da satte innpå den og justert motstanden litt, så fyra den med engang.Bilen kvæler seg også hvis jeg gir for mye gass rett etter oppstart og dør sakte ut når jeg kjører med for tung fot og må ofte gire ned for å komme opp i fart igjen. Ved sakte gasspådrag går den reinere høyt i turtallsregisteret men ikke alltid. Bilen går jevnt og greit på tomgang og koker ikke/blir ikke for varm. Noen som har noen ideer om hva dette kan være? Prøvde å søke litt på forhånd, men fant ikke noe særlig som virka likt .. Takker for evt tips og råd Mvh. Mads
Toastjern Skrevet Mai 16, 2014 Forfatter Skrevet Mai 16, 2014 Den blåe kontakten/stikket er visst er problem når det kommer til kaldstarten Sent from my iFøn using Tæpætålk
Toastjern Skrevet Mai 20, 2014 Forfatter Skrevet Mai 20, 2014 Emh, nei.. Har bare hatt bilen i fire fem dager, så jeg har ikke kommet så langt ennå Men skal det ha noe å si på blandingsforhold luft/bensin da? ikke vet jeg, må bare spørre
Toastjern Skrevet Juni 4, 2014 Forfatter Skrevet Juni 4, 2014 Det er forresten ikke den brune kontakten heller, måtte ha instrukser av forrige eier for å starte den i dag og det er den blåe like under.. Koblet på den lille dingsen de har laga og den fyra med engang.. Hadde ikke sjanse på start før jeg koblet i denne.. ? :s
Stianvi Skrevet Juni 12, 2014 Skrevet Juni 12, 2014 Feil på vanntemperatursensor. Det er den som den blå går inn på. Bytt den. Men kjøp til en 325. Ikke på regnr ditt
Toastjern Skrevet Juni 17, 2014 Forfatter Skrevet Juni 17, 2014 Har den noe innvirkning på åssen bilen går i registeret da ? Sent from my iFøn using Tæpætålk
Stianvi Skrevet Juni 22, 2014 Skrevet Juni 22, 2014 Bilen får for mye suppe hvis den ikke virker... men den du viser meg sitter på termostat huset. Så vil anta det er no bøller der Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
bmwmann24 Skrevet Juni 23, 2014 Skrevet Juni 23, 2014 Stianvi har rett, hvis tempsensor er gåen så tror bilen at den er kald til enhver tid. Og pøser på med bensin. Den sensoren der kan ikke koste mange kr. Rart at ikke far og sønn bare bytta den ut?
Toastjern Skrevet Juni 23, 2014 Forfatter Skrevet Juni 23, 2014 Tusen takk for tips! Siden det er flere av dere som mener jeg bør bytte tempsensor, skal jeg prøve det først. Ja, du sier noe. Far og sønn er egentlig Volvo karer, er ikke så kjent med bmw, men burde kanskje vist det uansett?
Toastjern Skrevet September 1, 2014 Forfatter Skrevet September 1, 2014 Jeg har funnet en plugg hvor det ser ut til at det skal sitte en vakumslange eller noe sånt? Er det her tomgangsmotoren? Eller bare er det en tapp der, som er stengt/lukket? Sent from my iFøn using Tæpætålk
bmwmann24 Skrevet September 1, 2014 Skrevet September 1, 2014 Tomgangsregulatoren sitter visst nært innsugsbelgen på din. bilde nr 5
bmwmann24 Skrevet September 1, 2014 Skrevet September 1, 2014 Det er en tankluftventil du har bilde av der, ser ut til at det skal gå en slange videre fra den.
Toastjern Skrevet September 1, 2014 Forfatter Skrevet September 1, 2014 Aha. Men til hvor ? Hehe. Endelig på egne bein igjen. Men så klart. Måtte ryke en bensinslange først .. Sent from my iFøn using Tæpætålk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå