Yoo84 Skrevet Mai 22, 2014 Share Skrevet Mai 22, 2014 Har kjøpt meg ny stereo og aktiv subwoofer til å legge under setet. Tror jeg har kobla alt riktig (RCA bak stereo, gul kabel til batteri, svart til jord, blå bak stereo), det er strøm på alt, men ingen lyd i sub-en! Noen tips? Her er stereo: http://www.pioneer.eu/no/products/25/121/61/MVH-X360BT/page.html Her er sub: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Hoyttalere/Subwoofer-8-24797/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mai 23, 2014 Share Skrevet Mai 23, 2014 Prøv å skru av high pass filter (HPF) om dette står på. Hvis det da som du sier er koblet riktig, spilleren fungerer så ville jeg bedt om en ny. Eller bare kjøpt meg et frontsett (ikke på biltema) som vil gi deg 10x så mye bass som det er i den saken der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoo84 Skrevet Mai 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2014 Mener du High pass-filter på stereoen eller suben? Hvor finnes det? Jeg har forresten allerede bytta subwooferen, og den skal være ok. Stereoens sub-innstillinger funker verken på normal eller noe annet. Jeg har allerede frontsett (4 høyttalere originalt i bilen), så det er bare litt mer bass jeg trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mai 24, 2014 Share Skrevet Mai 24, 2014 På spilleren Ellers sender den ikke ut bass gjennom linjeutgangene (med mindre det er separat sub-utgang). Er bass i ordentlige høyttalere og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoo84 Skrevet Mai 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2014 HPF-filter var av... Da er jeg like langt: Alt koblet riktig, strøm i subwooferen, den lyser fint, men INGEN lyd. Flere ting å skru på? Kan dårlig jording gjøre noe med lyden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 HPF-filter var av... Da er jeg like langt: Alt koblet riktig, strøm i subwooferen, den lyser fint, men INGEN lyd. Flere ting å skru på? Kan dårlig jording gjøre noe med lyden? Dårlig jording er vel ofte en synder på hjemmesnekkrede amatøranlegg! Finn deg et orginalt jordingspunkt eller skrap i det minste vekk lakk e.l som skulle ødelegge jordingen! Eventuelt så kan du prøve å kjøre et signal direkte fra en mobiltelefon og inn på subben. Da får du luka ut om det er spilleren som har defekte utganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoo84 Skrevet Mai 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2014 Har prøvd å koble iphonen rett inn på subben, men da forsvant strømmen på den også, så det var ingen suksess. Jordinga er gjort i setebelte-feste under setet, så det skal være ok. Men er det noen andre innstillnger på stereoen jeg ikke veit om? Hvilke RCA-utganger skal brukes bak (det er fire), og hva skal stilles for å få lyd ut? Jeg har granska manualen og finner ikke ut av det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Forsvant strømmen på iphonen når du koblet den til subben? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoo84 Skrevet Mai 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2014 Nei, på subben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mai 27, 2014 Share Skrevet Mai 27, 2014 Samme hvilken av utgangene du bruker på spilleren (med mindre det er en egen sub-utgang, da bruker man jo denne). Sikker på at det ikke er lakk der hvor jordingen sitter? Da burde den jo strengt tatt slutte å lyse når du prøver å spille. Får ikke tatt deg en gjøvik-tur da? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå