Gå til innhold

Må låne noen orginale E39 hjul. Ålesund omegn

Mantis
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har blitt stoppet i teknisk og hjul var en av de tingene som ble påpekt her.
Har time på biltilsynet 17. juni og skal da på full teknisk kontroll. Problemet er at jeg kjører op 18" med forskjellig dim. foran og bak og for å få riktig innpress på disse er jeg avhengig av spacer. Disse spacerene har jeg ingen papirer på osv, så jeg får de ikke gjennom. I tillegg er det "strekkdekk" - noe de heller ikke liker.

Er det noen på sunnmøre som kan låne meg et sett hjul i orginale dimensjoner en dag? Dette er kun for å få den gjennom teknisk.
205/65 R15
225/55 R16
225/60 R15
235/45 R17
Dette er alle dimensjoner som skal gå. Viktig at alle 4 hjul har lik dim. Må også ha minst 2mm (1,6 grense) spor igjen så de ikke begynner å prikke på det også.

Eventuelt noen hjul som er utenfor disse godkjente dimensjonene, men som ser OK ut mtp strekk på dekk og som kan stemples i vognkort.

Hadde blitt evig takknemmelig! Kan selvfølgelig godgjøres mot tjenester. Flink på bilpleie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Lik foran og bak?
Skulle gå akkurat. Blir 4,66% avvik fra 205/65-15 og regelen er 5%.

Hadde vært supert å få låne disse! :D
Skal på full teknisk tirsdag kl 8, så kanskje jeg kan hente de i dag fredag eller i morgen lørdag? Evnt mandag om det ikke passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lik foran og bak ja :) Har aldri prøvd de på en E39, men det er jo verdt et forsøk.

Hjulene ligger hos mine foreldre på Sæbø, og jeg reiser til Oslo i morgen. Jeg lander på Hovden igjen på søndag, så jeg kan frakte de med meg ut til Ålesund da. Så om du vil hente de sent på søndag, eller mandags ettermiddag er opp til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...