Mantis Skrevet Mai 26, 2014 Share Skrevet Mai 26, 2014 Hei.Har blitt stoppet i teknisk og hjul var en av de tingene som ble påpekt her.Har time på biltilsynet 17. juni og skal da på full teknisk kontroll. Problemet er at jeg kjører op 18" med forskjellig dim. foran og bak og for å få riktig innpress på disse er jeg avhengig av spacer. Disse spacerene har jeg ingen papirer på osv, så jeg får de ikke gjennom. I tillegg er det "strekkdekk" - noe de heller ikke liker.Er det noen på sunnmøre som kan låne meg et sett hjul i orginale dimensjoner en dag? Dette er kun for å få den gjennom teknisk.205/65 R15225/55 R16225/60 R15235/45 R17Dette er alle dimensjoner som skal gå. Viktig at alle 4 hjul har lik dim. Må også ha minst 2mm (1,6 grense) spor igjen så de ikke begynner å prikke på det også.Eventuelt noen hjul som er utenfor disse godkjente dimensjonene, men som ser OK ut mtp strekk på dekk og som kan stemples i vognkort.Hadde blitt evig takknemmelig! Kan selvfølgelig godgjøres mot tjenester. Flink på bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Juni 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2014 Bumper denne.Spiller ingen trille om hjula ser aldri så lite bra ut sålenge de går gjennom en teknisk kontroll Skal på tirsdag neste uke...Kan eventuelt betale en slant i "leie" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Juni 12, 2014 Share Skrevet Juni 12, 2014 Har et sett med 18x8,5" ET15 Ø74.1, 245/45. Helt rette dekksider. Men rulleomkretsen blir vell for stor for E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2014 Lik foran og bak?Skulle gå akkurat. Blir 4,66% avvik fra 205/65-15 og regelen er 5%.Hadde vært supert å få låne disse! Skal på full teknisk tirsdag kl 8, så kanskje jeg kan hente de i dag fredag eller i morgen lørdag? Evnt mandag om det ikke passer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Lik foran og bak ja Har aldri prøvd de på en E39, men det er jo verdt et forsøk. Hjulene ligger hos mine foreldre på Sæbø, og jeg reiser til Oslo i morgen. Jeg lander på Hovden igjen på søndag, så jeg kan frakte de med meg ut til Ålesund da. Så om du vil hente de sent på søndag, eller mandags ettermiddag er opp til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2014 Med ET15 og nav på 74 kan ikke mye gå galt Hadde vært supert, så kan jeg plukke de opp på søndag. Skrik ut dersom jeg skal gjøre noe i gjengjeld eller du vil ha en pengé for lånet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Om det er E38 felger så passer de nok ikke på navet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Juni 13, 2014 Share Skrevet Juni 13, 2014 Er ikke E38 felger. Jeg har brukt senterringer når jeg har brukt de på min 74,1 -> 72,6 Mantis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 14, 2014 Share Skrevet Juni 14, 2014 Da går det bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå