Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har kommet en merkelig uling i min Bmw e46 320CI 2000 mod, dette kommer kun ved hastigheter 60+ da jeg triller/bremser, og blir med en gang borte når jeg tråkker på gassen. Vanskelig og høre hvor det kommer fra, men vil tipper fra midten av bilen og bakover. Tips?

Skrevet

Ulelyd pleier å komme fra Diffen (klokka, bakaksel) min ulte kraftig når jeg slapp gassen og ble borte når jeg gasset på igjen.

Skrevet

Ulelyd pleier å komme fra Diffen (klokka, bakaksel) min ulte kraftig når jeg slapp gassen og ble borte når jeg gasset på igjen.

Ok, vet du hvorfor denne lyden oppstår? Fikset du det, evt hvordan? 

Skrevet

Fikset det med å bytte ut klokka med en brukt. Ny koster mye. lyden kommer nok grunnet kraftig friksjon inni der.

Her ser du et bilde av klokka.

Er jo ikke 100% sikkert at dette er feilen, men symptomene stemmer nokså godt desverre.

Du får sikkert tak i en brukt her på forumet. Det er og overkommelig å bytte denne selv! 

Skrevet

Fikset det med å bytte ut klokka med en brukt. Ny koster mye. lyden kommer nok grunnet kraftig friksjon inni der.

Her ser du et bilde av klokka.

Er jo ikke 100% sikkert at dette er feilen, men symptomene stemmer nokså godt desverre.

Du får sikkert tak i en brukt her på forumet. Det er og overkommelig å bytte denne selv! 

Ok! Skal få tatt den opp på bukk og sjekket det nærmere. Gjør det noe om man kjører med dette egentelig?

Skrevet

Det kommer til å bli værre, jo mer du kjører. Når det først er begynnt å skrante bak der så vil det bare være et tidspørsmål før havariet er et faktum.

Kommer jo selfølgelig anpå hvordan og hvor mye du bruker den, men kanskje det går an å få fikset det ved evt overhaling, men tror en brukt diff er løsningen her.

Skrevet

Min har også en slik uling. Dog 330. Min uling kommer faktisk fra eksosen når den henger på gir på lavt turtall. Var bombesikker på at det var diffen! Men alt er strøkent der og nå har jeg tilogmed byttet diff. Lyden er den samme enda :)

EDIT: E46 har som oftest en ulelyd fra diffen som ressonerer i mellomakslingen. BMW hadde en kampanje på dette før hvor man fester en Butyltape mellom lager i midten og chassis. Kan være verdt et forsøk :)

Skrevet

Gåent Hjulager merkes godt  ja, kan jo være det og.. Jeg har hvertfall erfaringer med at gåen diff låter kraftig når man slipper gassen hvertfall.

Men, trådstarter kan jo labbe ut til bilen å prøve å rikle på hvert hjul (ta tak i hver side på hjul å dra fram og tilbake) om du har slarke der så er sannsynligheten stor for at lager er gåen. Kan forstås også være foringer som er dårlige, hjulet kan og slarke da, men det vil ikke forklare ulingen fra bakstillingen.

Julian sin teori er også nokså god, det der visste jeg ikke om faktisk. Mye, interessant lesning man får med seg her inne, gull verdt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...