Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg er i en litt kinky situasjon..

Min e36 coupe gikk ikke gjennom eu, og er en god del som må fikses. Faktisk såpass mye at jeg blir uten bil en god stund fremover.

Så jeg tenkte å kjøpe en bil nr2, slik at jeg kommer meg fra a til b :)

Har lyst på e36 touring og var å kikket på en 318tds idag. Har bare noen spørsmål:

Dieselmåleren er litt tullete, slik at den går tom for diesel når den viser 1/4. Hva kan dette skyldes? Bilen mangler eksos fra framme og helt bak. Er det vanskelig å lage noe selv? Er disse motorene greie? evt svakheter? Aldri hatt bmw diesel motor før :P

Skrevet

Tankmåleren de sikkert, evt speedometere:) ja eksos er enkelt, biltema har alt! Burde jo seff ha gjort de før:) svakhet, råder og veiv vist jeg ikke husker feil, åsså har du dysen med ledning som 525tds har.. dårlig med drag er de også:P

Skrevet

318tds, er ingen god motor. Svært mange havari på den der. 

Kjedet kan finne på å strekke seg blant annet. Ingen drag, rimelig på mila dog. 

De tok utgangspunkt i 2.5td og 56% av konstruksjonen er stappa nedi en rekke 4 maskin kontra den originale 6 syl. Balansefeil er vel en av problemene man fikk.

Min havarerte på kmstand 225.000km. Jeg kjøpte bil av mormor og behandla den like fint, men alikevel bøydes alle ventiler grunnet registerhavari.!

Ja, panseret skal passe. Om man kjører kryssrefferanse på sedan og touring på gs får man opp delenr 41618135343 på begge. Panser 4d original.

Cab/Coupe (2 dørs) har et annet delenr! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...